Jag har det sedvanliga styrglappet som är ganska vanligt på just E34 modellen. Finns det något enkelt botemedel mot detta? Eller är det bara att vänja sig vid ett litet "tomrum" när man kör?
Nu vet jag vad felet är. Saxat från autopower :Styrservon kan vara sliten Det är ganska dyrt att åtgärda men relativt enkelt att upptäcka. Man vrider helt enkelt på ratten och känner efter när det blir motstånd i ratten. Normalt glapp är ca 1-5 mm åt vardera håll.
Du kan justera styrsnäckan. Det sitter justermutter längst upp, på 6orna går de relativt enkelt att justera. På min V8a tex är de princip omöjligt att komma åt
Sen finns det några leder i styrningen som kan glappa. Men snäckan i sig brukar glappa.
Du kan justera styrsnäckan. Det sitter justermutter längst upp, på 6orna går de relativt enkelt att justera. På min V8a tex är de princip omöjligt att komma åt
Sen finns det några leder i styrningen som kan glappa. Men snäckan i sig brukar glappa.
Jag får väl lyfta bilen och prova till veckan då Är lite störande när man kommer upp i cirka 100 och uppåt när man måste ratta så mycket.