bakaxelras eller kardanras på volvo v70n awd 01??????

apyngel
16 november 2008 · 80 Inlägg

har fått ptoblem med min volvo helt plötsligt idag den börjar låta vid hastigheter över 90 som om man har jätte grovmönstrade däck på ungefär sen kan man sakta ner till 20 och det låtrt fortarande men stannar man helt och åker är det borta igen tills man överstiger 90....

ljudet kommer även ibland när man backar då är det ett slående/skallrande ljud under eller bakifrån...

hur är fyrhjulsdriften på volvon ligger den i hela tiden eller bara när den behövs

är det kardan/stödlagret som gått..eller slutväxeln???kan vara en plåt eller avgassytemet men det verkar sitta sommdet ska.....

problemet började nu när det blev halt ute med sommardäckena och efter jag hissat upp bilen och insåg att jag blev lurad på vinterdäckena att dom inte passade så släppte bara ner den igen ....

åker forfarande med 20" sommardäck därför undrade jag om 4hjulsdrifetn hoppar i eller om den är i jämt....

nån som haft liknade problem...vill gärna ha tips ..så jag vet hur dyrt det blir då jag vet att varken kardan eller en slutväxel är gratis hmm

skivorna ska glöda
Janneutanb
16 november 2008 · 7 272 Inlägg

Kan även vara ett hjullager!

apyngel
16 november 2008 · 80 Inlägg

nej ett sånt bytte jag nyss och det vet jag att det inte är

skivorna ska glöda
apyngel
16 november 2008 · 80 Inlägg

tacksam om nån med erfarenhet som svara och inte folk med spekulationer och folk som tror dom kan

skivorna ska glöda
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang