4644
Sök

Bakaxlar, 164 vs. 740 TIC???

235 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Jag är helt lost vad gäller bakaxlar så jag tänkte kolla med er. Hur stor är skilnaden på en volvo 164 bakaxel(från en manuell bil) och en -88 745 TIC´s bakaxel(från en automat, suckhh) vad gäller hållbarhet, utväxling och diff om man ska köra på strip? Är det nån som vet om det sitter nån form av diff på någon utav dom? Vilken borde jag använda då jag sitter på båda?
Tackar för alla vettiga svar.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 december 2008
sitter inte diff i någon, lär knappast vara samma utväxling heller. tror inte änns de passar med en bakaxel från 100 på en 700

Jonas

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 december 2008
köp en diff på http://www.bakaxel.se istället å sätt på 160:i axeln det är lättast:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

699 Inlägg
5 december 2008
Diffarna passar emellan husena.. Däremot är det olika fästen och längder på axlarna..

Bilgalen elektriker :)

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 december 2008
Volvo__Mannen skrev:
sitter inte diff i någon, lär knappast vara samma utväxling heller. tror inte änns de passar med en bakaxel från 100 på en 700

Förstår mej inte på detta inlägg? Sitter ju givetvis en differentialväxel i bakaxlarna på dem, annars så skulle man ju behöva byta däck 2 - 3 ggr per år..

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 december 2008
patrikhornfeldt skrev:
Volvo__Mannen skrev:

Förstår mej inte på detta inlägg? Sitter ju givetvis en differentialväxel i bakaxlarna på dem, annars så skulle man ju behöva byta däck 2 - 3 ggr per år..

diffbroms då! om det ska vara så petigt

Jonas

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 december 2008
Volvo__Mannen skrev:
patrikhornfeldt skrev:
Volvo__Mannen skrev:

diffbroms då! om det ska vara så petigt

var kanske lite onödigt grinig tongue

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök