4715
Sök

Väghållingskit/Coilovers till Omega A?

driver with style
800 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
tjenare,

Jag är på jakt efter ett väghållningskitt elr coiloverskitt till min Omega A för skapliga pengar....

Någon som vet var man skulle få tag på ett redig kitt? kollade redan med GM-Motorsport men domhade bara fjädra till min.

Någon som kan hjälpa? är tacksam för all hjälp!

MVH Nick
Senast redigerat av Opel16V (4 december 2008)

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

Diktator
968 Inlägg
4 december 2008
tyska ebay? finns det inte där så lär det vara jävligt svårt att hitta...

Överladdad!
530 Inlägg
driver with style
800 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Brandis skrev:

jo jag kollade där med... men vissa e fan ööööööverpriser.... asså jag snacka om mer än 10papp för skiten.... :S

hade en kille förut som kunde ta hem ett coiloverskit till vilken bil som helst (utav dom vanliga) för runt 6000:- men han finns inte längre sad

www.hugotraffen.se

driver with style
800 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Burnout89 skrev:
http://www.scstyling.com/ShowProduct.aspx?prodid=5706

Detta Kit kanske?

jo de har jag sett förut.. men har ett litet stort hål i plånboken just nu sad

www.hugotraffen.se

Diktator
968 Inlägg
5 december 2008
Opel16V skrev:
Brandis skrev:

jo jag kollade där med... men vissa e fan ööööööverpriser.... asså jag snacka om mer än 10papp för skiten.... :S

hade en kille förut som kunde ta hem ett coiloverskit till vilken bil som helst (utav dom vanliga) för runt 6000:- men han finns inte längre sad

köpte mina för 3700 kr wink tyvärr så är det ju till vw... försök gå ihop med någon opel klubb, och köp gruppköp, det är så jag kom över mina super billigt... testa också englands ebay

1 291 Inlägg
5 december 2008
Gissar att du ska ha tag i coilovers som endast är justerbara i höjdled med tanke på budgeten.
eftersom stötdämparna i sånadär billiga coilovers ändå inte är några speciella saker så kan du lika gärna bygga egna, alltså modifiera original fjädebenen.
köp ett sådant här kitt: http://www.millway.se/catalog/product_i … ucts_id=72 , montera och köp lämpliga fjädrar i valfri hårdhet sen, finns oftast att få tag på billiga beg. av rally/racingåkare.
Sen är det ju frågan om du rymmer coilovers även bak på omegan?

654 Inlägg
6 december 2008
Kika på Tyska Ebay efter Coiloverkit som bara är justerbara i höjd.
Du får kika på "snik" märken för att komma ned i dom summorna du nämnde.
Annars gör du som CORSA_M föreslog: köper CoiloverSleeves och tar smällen med att själva väghållningen i sig inte blir åt det bästa hållet.Jämfört mot riktiga Coilovers.
Ska du däremot merparten av tiden köra på gatan med bilen så funkar Sleeves bra.
Dämparna slits dock hårt som fan av Sleeves om man inte har någorlunda avvägning mellan dämpare och fjäder.

Sök