Rostkyddsbehandling 11.000kr? HJÄLP!

mektrollet Reparatör
5 december 2008 · 630 Inlägg

JeepSRT8 skrev:
Jag har precis importerat en JEEP GRAND CHEROKEE SRT8 2007 från Californien i USA. Vet att den måste rostskyddsbehandlas och vill ha hjälp med en bra kontakt i Stockholmstrakten. Någon som kan hjälpa till? Vill i princip bara att bilen inte skall rosta om 5år, vilket den kommer göra om jag inte gör detta vad jag förstått?

Jag har ringt runt lite och BILROSTSKYDDSHALLEN i Täby verkar väldigt seriösa och duktiga, men ska det verkligen kosta hela 11.000kr för att göra detta moment? sad
http://rostskydd.gq.nu/

Hjälp!roll

http://www.blocket.se/vi/19315723.htm?ca=13_s

om det är en sån här bil du har som kostar nånstans runt 400 000 . då e det väl egentligen inte så mycket att lägga ut ca 2,5 % av bilen värde på att få den riktigt rostskyddad tycker jag i varje fall .
Den som köper bilen efter borde lätt vilja betala det extra vid köp om några år .
Min polare tog in en 855r från italien . Den la dom i ca 25 kg rostskydd i balkar mm .
Jo men det gör man ju hemma som en del skriver på ca 3-4 timmar ... eler inte .
Och bilar från usa är inte direkt mycket rostskyddade orginal . Det e bara å lägga sig under å kolla själv .

Sen ska bilen servas mm då kostar det lätt dom pengarna och det har man inget kvar av efter några tusen mil .

Man kanske sätter på lite finare fälgar då kostar det kanske 20 000 . Då e det ingen som gnäller heller precis .

Men man e väl sån att man inte vill lägga pengar å sånt som inte syns eller gör nytta direkt första dagen .

Men sen om priset e oki eller ej är ju en annan sak . Det går säkert ringa runt och åka kanske 5 mil å få samma sak gjord för halva priset med .

Sharky
5 december 2008 · 10 287 Inlägg

Det finns välrenommerade seriösa rostskyddsfirmor i Stockholm och det är inte ens samma planet som att "kladda själv hemma med Tektyl"
Svensk halkbekämpning äter upp en kalifornienbil som ingenting.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Germax
5 december 2008 · 12 086 Inlägg

response skrev:

JapMax skrev:
"Proffsen" kletar på samma skit lika jävla slarvigt som jag gör på mina vinterbilar, sen skickar dom med ett flådigt intyg och en fet faktura.

Du har inte sett ett proffs göra en rostskyddsbehandling va?

Det va väl lite ironi ska tilläggas, men det symboliserar min tillit till hantverkare rätt bra!

Blida
6 december 2008 · 654 Inlägg

En seriös rostskydds behandling på firma som uteslutande sysslar med detta går INTE att jämföra med hobby Kalle som kladdar tektyl på underredet.
En del av dom stora firmorna har tom garantier (olika regler och avtal beroende på bil och dess ålder etc).

Är inte så insatt i vad brukliga siffror för en hel behandling ligger på,så jag kan tyvär inte svara på om 11k är gör mycket eller lite.
Vad jag däremot kan svara på är att även om det är mycket pengar så är det en BRA investering som lönar sig i längden.
Tilläggas ska väl även göras att precis som inom alla områden finns det "fuskare" även inom rostskydds branschen.Så välj ditt företag med omsorg även om det kanske skulle visa sig kosta några kr extra.

NIzmO Ollikkala Racing
6 december 2008 · 1 724 Inlägg

Gör du sen på fel sett hemma i garaget kan du lyckas med att stänga in fukt så att vissa ställen rostar snabbare än om du hade låtit bli, på en ny bil är det helt klart värt med en proffsbehandling.

Priset går väl alltid att få ner en aning genom att kolla olika firmor och kanske pruta lite? hade en Ford Ranger på jobbet som vi skicka på rostskyddsbehandling och vill minnas att den gick på 10.000:- .

- Time Attack -
Syst3m
6 december 2008 · 1 079 Inlägg

mektrollet skrev:

JeepSRT8 skrev:
Jag har precis importerat en JEEP GRAND CHEROKEE SRT8 2007 från Californien i USA. Vet att den måste rostskyddsbehandlas och vill ha hjälp med en bra kontakt i Stockholmstrakten. Någon som kan hjälpa till? Vill i princip bara att bilen inte skall rosta om 5år, vilket den kommer göra om jag inte gör detta vad jag förstått?

Jag har ringt runt lite och BILROSTSKYDDSHALLEN i Täby verkar väldigt seriösa och duktiga, men ska det verkligen kosta hela 11.000kr för att göra detta moment? sad
http://rostskydd.gq.nu/

Hjälp!roll

tror helt kart det är värt att lägga ut dom pengarna på bilen . Om inte annat så har du igen det när du ska sälja den .

Göra hemma = ingen garanti alls .

Nej, men 10k att göra rostlagningar för big_smile

Ne men seriöst. Är bilen nästan ny så kosta på det, är den äldre så köp dig ett par burkar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang