4267
Sök

trasig växellåda? ford sierra

150 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
hej jag har ett problem neutral. när motorn är avstängd så går växlarna i utan problem, startar jag motorn och ska lägga i växeln så "knorrar" det (som att man inte kopplar). så växeln går inte att få i när motorn är igång sad någon som har tips? kopplingen kan det vara den? eller är det lådan? mvh

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

Kokar ris
923 Inlägg
14 december 2008
synkringarna i lådan trasiga antagligen.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

12 086 Inlägg
14 december 2008
Jag köpte en Sierra i söndags, den har samma symtom som du beskriver på 2an. Det typ kuggar och är skitsvårt o få i. Men jag har fixat en ny låda bara, kostar inte många kronor.

150 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
cenoxide skrev:
synkringarna i lådan trasiga antagligen.

ok big_smile jag har inte hunnit riva ner än men bra att få tips på vad det kan vara smile

150 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Jag köpte en Sierra i söndags, den har samma symtom som du beskriver på 2an. Det typ kuggar och är skitsvårt o få i. Men jag har fixat en ny låda bara, kostar inte många kronor.

ok, gejjen är att det är en rwd cosworth, så lådan är väll inte samma? eller? hade samma problem på min sierra GT och det var växellådskudden som var slapp så lådan hängde bak. big_smile

12 086 Inlägg
14 december 2008
Nu vart jag osäker, MT75an sitter på någon Cossie iaf.

150 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Nu vart jag osäker, MT75an sitter på någon Cossie iaf.

ok, någon som vet säkert? smile

3 354 Inlägg
15 december 2008

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

2 024 Inlägg
15 december 2008
MT-75 satt i alla 4wd cossies samt även i icke cossies from -88 om jag inte minns fel.
Rwd cossies har en betydligt bättre BorgWarner T5

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

12 086 Inlägg
15 december 2008
Expoze skrev:
MT-75 satt i alla 4wd cossies samt även i icke cossies from -88 om jag inte minns fel.
Rwd cossies har en betydligt bättre BorgWarner T5

Så va de ja..

Sen kan man fråga sig varför någon installerar en svagare låda i sin 4x4-version än rwdbilen..?

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
15 december 2008
Mest troliga är ju att kopplingen inte kopplar ur riktigt . Även om synkringarna är dåliga ska det gå att växla .

Schipperke rules !

Sök