insprut från b230f i b230ft

lillisGTI
17 december 2008 · 152 Inlägg

Tjena jag ska stoppa i en b230ft i min 740 som har 230f går det att köra med b230f sprutet eller hela insuget om man fixar större spridare och lite skit.? för det sitter ett k.jet på ft:n just nu och det vill jag inte ha för det blir ett ms senare

Senast redigerat av lillisGTI (17 december 2008)

Sharky
18 december 2008 · 10 287 Inlägg

Du kan köra med samma kabelmatta. Med du måste byta till turbons boxar och montera förkopplingsmotstånd till turbons spridare (du kan inte köra med sugmotorns spridare).

Du måste dessutom flytta över tempgivaren för sprutet som sitter på din B230F topp till FT:ns topp.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
lillisGTI
18 december 2008 · 152 Inlägg

okej boxen passar rakt i då eller? vad menar du med förkopplings motstånd till spridarna ska köra med större spridare än orginal ?

PATRIK_J0HANSS0N Forskningsingenjör, Förbränningsmotorer på LTH.
18 december 2008 · 137 Inlägg

Om du ska köra med lågohmiga spridare måste du har förkopplingsmotstånd till dem annars bränner du databoxen.

Volvo 740 Classic "Farfars bil" (1992)
Volvo 240 "16V Turbo" (1988)
Opel Astra Carvan 1.6 Enjoy "Bruksbilen" (2007)
lillisGTI
18 december 2008 · 152 Inlägg

okej var kan man få tag i förkopplings motstånd. och passar boxen från turbo rakt i i min f

JockeRX7 KTM 660
18 december 2008 · 537 Inlägg

den passar rakt i din. du kan tillomed köpa trimchip till turbo och sätta i din f box så slipper du byta box

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
PATRIK_J0HANSS0N Forskningsingenjör, Förbränningsmotorer på LTH.
18 december 2008 · 137 Inlägg

lillisGTI skrev:
okej var kan man få tag i förkopplings motstånd. och passar boxen från turbo rakt i i min f

Från en 740/940 Turbo eller
6,8Ohm, 25W  Artikelnummer 60-662-11 hos ELFA.

Volvo 240 "16V Turbo" (1988)
Opel Astra Carvan 1.6 Enjoy "Bruksbilen" (2007)
Volvo 740 Classic "Farfars bil" (1992)
Sharky
19 december 2008 · 10 287 Inlägg

Han får dock tänka på att han måste byta tändboxen till en från en turbo.
/Göran

JockeRX7 skrev:
den passar rakt i din. du kan tillomed köpa trimchip till turbo och sätta i din f box så slipper du byta box

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
JockeRX7 KTM 660
19 december 2008 · 537 Inlägg

Jo det glömde ja skriva. Men soppaboxen skulle ja lika gärna chippa, för det lär han vilja göra sen iaf

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
R0b1n hej
19 december 2008 · 291 Inlägg

PATRIK_J0HANSS0N skrev:
Om du ska köra med lågohmiga spridare måste du har förkopplingsmotstånd till dem annars bränner du databoxen.

jag har själv testat turbospridare i en b230f, gick ett tag, blev lite mer ork på varv. men efter tag sten dog den. och ja boxen blev skrot. så förkopplingsmotstånd är att föredra om du inte vill byta boxar imellanåt smile..


lycka till.

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!
lillisGTI
19 december 2008 · 152 Inlägg

PATRIK_J0HANSS0N skrev:

lillisGTI skrev:
okej var kan man få tag i förkopplings motstånd. och passar boxen från turbo rakt i i min f

Från en 740/940 Turbo eller
6,8Ohm, 25W  Artikelnummer 60-662-11 hos ELFA.

ska det sitta ett sånt till varje spridare?

PATRIK_J0HANSS0N Forskningsingenjör, Förbränningsmotorer på LTH.
20 december 2008 · 137 Inlägg

Ja, kopplas i serie på matningen till spridarna.

Volvo 740 Classic "Farfars bil" (1992)
Volvo 240 "16V Turbo" (1988)
Opel Astra Carvan 1.6 Enjoy "Bruksbilen" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang