Jag har sökt i forumet om det ska funka att sätta på andra lågprofil på saab superaero fälgar, dock utan resultat.
Därför undrar jag om det går att sätta på 205/45 på fälgen utan att hastighetsmätaren kommer gå fel, och lagligt med. Det är standard 205/55 på dessa, så kommer det är påverka något på körning eller dyl. utom utseendet förståss
Kan tyvärr meddela att 205/45 16 blir 6,4% mindre i rullomkretsen jämfört med 205/55 16 och är således olämpligt och även 'olagligt' hos Bilprovningen. Ska ligga inom 5% av vad originaldimensionen gav för rullomkrets, dvs min -5% max 5%.
hehe, jo. Hittade ett bra pris på nordendäck.se så 205/50 får det bli, håller med att det blir för mycket gummi på däcken, synd att man inte fick ha 45 profil, tror det hade varit snyggt!
haha, jo, har tänkt på det, att om man stylar en 9k o använder superaero, så lär det se väldigt konstigt ut.. men 205/50 kan väll inte vara smått heller? kan tänka mig att de kan se konstigt ut med mindre än 50!
haha, jo, har tänkt på det, att om man stylar en 9k o använder superaero, så lär det se väldigt konstigt ut.. men 205/50 kan väll inte vara smått heller?
50 är precis lagom, större ser "svullet" ut och mindre så ser det ut som det fattas något.