3099
Sök

Rostangrepp infästnings länkarm volvo 745

193 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
Hallå!

köpte en bil som det var lite två'or på

en av två'orna var * Rost infästning länkarm vänster bak *

Jag hittade rost vid tröskeln och lite på där man sätter orginal donkraften men tror inte att det är farligt för den

däremot vid fjädern skålen på länkarmen som fjädern ligger i där har jag hittat rost

2cm högt 5 cm brett och man får tydligen inte svettsa där men jag undrar om det kan vara två'an ?

Tacksamm för alla Svar GOD JUL!!:)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
832 Inlägg
24 december 2008
Varför skulle man inte få laga? Jag har gjort det flera gånger och det har aldrig vart nå problem. Bara man gör det riktigt och snyggt.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Entreprenör
1 784 Inlägg
24 december 2008
Putteee skrev:
Hallå!

Jag hittade rost vid tröskeln och lite på där man sätter orginal donkraften men tror inte att det är farligt för den

däremot vid fjädern skålen på länkarmen som fjädern ligger i där har jag hittat rost

2cm högt 5 cm brett och man får tydligen inte svettsa där men jag undrar om det kan vara två'an ?

Tacksamm för alla Svar GOD JUL!!smile

De e med största säkerhet den rosten i tröskeln som även satt sig på länkarmsinfästningen också..å de e klart du får svetsa...vem har sagt annat...??
Senast redigerat av mrbuggy (24 december 2008)

832 Inlägg
25 december 2008
Jag har lagat dragkrokar och allt möjligt utan att det varit några problem.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 december 2008
Smedhult skrev:
mrbuggy skrev:
Putteee skrev:
Hallå!

Tacksamm för alla Svar GOD JUL!!smile

De e med största säkerhet den rosten i tröskeln som även satt sig på länkarmsinfästningen också..å de e klart du får svetsa...vem har sagt annat...??

en länkarm som man fått en 2a på får en svetsas! men däremot kan man svetsa den innan man bes o hoppas på att dom inte ser de!

LITE skillnad på länkarm..och..länkarmsinfästning ...!!!Klart man får svetsa infästningen..den sitter ju på karossen...!
Senast redigerat av mrbuggy (25 december 2008)

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 december 2008
Smedhult skrev:
mrbuggy skrev:
Smedhult skrev:

en länkarm som man fått en 2a på får en svetsas! men däremot kan man svetsa den innan man bes o hoppas på att dom inte ser de!

LITE skillnad på länkarm..och..länkarmsinfästning ...!!!Klart man får svetsa infästningen..den sitter ju på karossen...!

ja de är klart man får, framgick inte helt om han tänkte svetsa även skålen till fjädern  länkarmen som han tydligen fått en 2a på!

De har du faktiskt rätt i ser jag nu..lite osäkert som sagt om en av tvåorna va de...?? !!

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 december 2008
Smedhult skrev:
mrbuggy skrev:
Smedhult skrev:

ja de är klart man får, framgick inte helt om han tänkte svetsa även skålen till fjädern  länkarmen som han tydligen fått en 2a på!

De har du faktiskt rätt i ser jag nu..lite osäkert som sagt om en av tvåorna va de...?? !!

tror de va en 2a på infästning och en på skålen

Japp...så e de nog...!

Sök