3144
Sök

normalt att abs lampan tänds när man sladdar i cirklar på is?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
som rubiken lyder då äre normalt att abs lampan tänds när man sladdar runt i crilkar på tex 3an växel han vell me 2-3 st sen tändes abs lampan när man vred av tändingen startade bilen igen så va den släkt
är de normalt?

2 024 Inlägg
4 januari 2009
volvo_dude skrev:
som rubiken lyder då äre normalt att abs lampan tänds när man sladdar runt i crilkar på tex 3an växel han vell me 2-3 st sen tändes abs lampan när man vred av tändingen startade bilen igen så va den släkt
är de normalt?

Skulle vilja se den konstruktören som kom på en idé till en sån funktion.....

Självklart inte normalt för en sån situation, troligen har du glapp i en givare eller kablaget till en givare.
Skulle oxå kunna vara taskigt med bromsvätska, då tänds den lampan på vissa bilar så om du snurrade på rätt våldsamt så "rann" bromsvätskan åt sidan så att säga vilket gjorde att givaren påverkades.
Säkert nåt du kan provocera fram igen i såfall.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

5 650 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Expoze skrev:
volvo_dude skrev:
är de normalt?

Skulle vilja se den konstruktören som kom på en idé till en sån funktion.....

Självklart inte normalt för en sån situation, troligen har du glapp i en givare eller kablaget till en givare.
Skulle oxå kunna vara taskigt med bromsvätska, då tänds den lampan på vissa bilar så om du snurrade på rätt våldsamt så "rann" bromsvätskan åt sidan så att säga vilket gjorde att givaren påverkades.
Säkert nåt du kan provocera fram igen i såfall.

aha ok började fundera lite efter som den började funka igen normalt på inom loppet av 1 minut så

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 januari 2009
Volvos ABS-enheter mellan -90 - -96 får damp om däcken snurrar olika fort för länge och mkt, men den slocknar antingen av sig själv senare under ett självtest eller så när man startar om bilen och självtestet den gör då..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

5 650 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
Volvos ABS-enheter mellan -90 - -96 får damp om däcken snurrar olika fort för länge och mkt, men den slocknar antingen av sig själv senare under ett självtest eller så när man startar om bilen och självtestet den gör då..

de förklarar saken

Fri fart för ett fritt folk!
15 010 Inlägg
4 januari 2009
liknande problem har jag på min 850

gör jag rullande burnisar vilket går att göra om man ligger i 50 även om man har aut
så är det inte roligt att behöva bromsa direkt efter för abs får tokspel och bromsarna tar inte på typ 1sec smile

samma om man åker på handbromssladd lite längre sträckor smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök