2844
Sök

Tips angående Bilbygge med mc motor?

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Jag och en polare har funderat lite på att bygga en lite bil md mc motor kanske en golf 1:a eller nått.

Det vi inte riktigt förstår är hur man bygger bakaxlen med fästen drev stötdämpare om nu det behövs och bromsar mm mm. eller ska man kanske försöka att få tag i en traik bak axel?

Hur gör de andra som gör sånna här byggen.

Har försökt att kolla lite på olika byggen men man ser inte så mycket på just bakaxlen hur dom har gjort.

Det är den stora frågan.

Vilken motor ska man använda sig av? Tänkte på en suzuki hayabusa motor eller Yamaha R1 motor eller nått liknande kanske.

Resten löser sig med mycket svets arbeten osv.

Mvh Christian

KHRacing
8 januari 2009
allt beror ju på om du skall ha det gatreggat ?

isf: www.sfro.com

annars - bygga lite som ni själva tycker är lämpligt... dock sveta alltid lite mera än mindre för säkerhetens/styrkans skull.

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
allt beror ju på om du skall ha det gatreggat ?

isf: www.sfro.com

annars - bygga lite som ni själva tycker är lämpligt... dock sveta alltid lite mera än mindre för säkerhetens/styrkans skull.

ne ska inte vara reggad

Det är inte det jag vill veta...hur man gör en bakaxel eller var man får tag på sånna vill jag veta

Mvh Christian

blacken
8 januari 2009
Kolla in på trike sidor så kan du nog få en del "matnyttigt"..

1 004 Inlägg
8 januari 2009
vore väll lättare att bygga på en bakhjulsdriven bil? "bara" att gå på med kardanen på utgående axel ur mcmotorns låda? får du ju gratis sek låda smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Sök