2905
Sök

hjälp ang missljud

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
var just ute o körde lillopeln,och hörde eft ett tag ett smällande missljud,vid gaspådrag.
ligger jag tex i 50km/h o ger noll gas då låter det inget,men gasar jag då knackar det..på vänster sida dvs förar sidan..

när bilen står helt still o jag gasar då knackar det inget,utan bilen låter som vanligt.

det är ganska kraftiga smällar/knackande.
kör jag tex 30km/h håller inte i ratten då drar det i den /hugger blir lite mer trög styrd,men det upplever jag bara just när ja kör sakta att styrningen är lite segare.

det är inte samma knackande när jag backar med bilen,det låter men inte lika konstant.

första tanken är drivknuten,

men jag undrar ni som, kan om motorer,om tex ramlagren är slut,då blir det ju mer missljud vid gaspådrag,men jag undrar låter det inte då även när bilen är på stillastående och man gasar?

några tips,ska kika in drivknuten/om damasken o sånt är helt imorrn..
Senast redigerat av pattilatti2 (6 januari 2009)

Teknik Informatör
371 Inlägg
6 januari 2009
prova att köra i cirklar med fullt rattutslag...knakar det och låter då så är det en av dina drivknutar som är kass...

BMW E3 it takes one to catch one :)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
jo det vet  jag,men de låter ju som sagt när ja kör framåt med:)

832 Inlägg
7 januari 2009
Det brukar bli så när knutarna blir riktigt dåliga. Först låter det bara när man svänger sen efter ett tag börjar det låta när man kör rakt fram. Men har det knackat nå i knuten tidigare? Men är det så illa så det rycker i ratten skulle jag nog avråda från att använda bilen för är knuten så dålig så kan hjulet tvärlåsa sej.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
helt sjukt..när ja körde bilen efter bara för o se om de verkligen var det.körde några cirklar med fullt rattutslag..sen när ja körde framåt..då sluta de låta ..o har nu fungerat.
va fan??
har ej hört nå innan utan felet kom bara så där..o försvann så..ska kika om de kommer tbax nu..när ja far ut o kör..

832 Inlägg
7 januari 2009
Kan vara knuten som höll på att hoppa ur eller hade låst sej på något vis. Eller är det något annat som spökar. Du får väll se om det kommer tebax annars är det ju fixat smile

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

1 210 Inlägg
7 januari 2009
Hm har du vinter typ snö hos dig? låter som typ nån is som laggt sig på nå olämpligt ställe lr nått liknande... ut och felsök! tongue

Ps. ser du va snäll jag va nu wink ds.
Senast redigerat av Ekis! (7 januari 2009)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
Kan vara knuten som höll på att hoppa ur eller hade låst sej på något vis. Eller är det något annat som spökar. Du får väll se om det kommer tebax annars är det ju fixat smile

jao,nu låter de lite smått igen..
låter som nått slags svarvande/med lite knack ljud.
låter varken mer elr mindre om ja svänger elr kör rakt..
DET låter bara när jag gasar..ja kan rulla i 50km/h o släppa gasen då låter de inge,men så fort jag ger gas då låter det..är de så med drivknutar?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
Hm har du vinter typ snö hos dig? låter som typ nån is som laggt sig på nå olämpligt ställe lr nått liknande... ut och felsök! tongue

Ps. ser du va snäll jag va nu wink ds.

hehe du det va inte snäll o be mig gå ut,va väl en 25- typ..

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
8 januari 2009
Jag hade nog kollat motorn;)

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
C_A_T skrev:
Jag hade nog kollat motorn;)

har misstankar kring lådan det är en automat,låter iaf som de svarvar..
konstigt att de inte låter på tomgång.elr när ja kör o låter bilen rulla,utan gas..
de är bara när jag har i D o kör bilen de låter illa dvs..

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
9 januari 2009
Då tror jag mer på växellådan:P

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

Sök