2838
Sök

Audi A6 med pipande ABS

3 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Hej,

Jag har en Audi A6 (-00) och den går superbra. Dock har färddatorn börjat pipa (tre sekunder när man startar) och blinka (utropstecken hela tiden när motorn är på) om att ABS-bromsarna inte fungerar. Först trodde jag att färddatorn hade glapp eller pajat för när jag hade tankat bilen fullt fick jag meddelande om att jag skulle tanka... Det har dock slutat nu och då provade jag ABS:en. Det blev då inget hack som man ska känna med ABS. Då är det paj eller? Vad kan det tänkas vara tror ni? Kan det vara ett enkelt glapp eller kan ett ABS-system gå sönder helt?

//Anna som inte kan något om bilar och skulle vara sååå tacksam om ni kunde ge lite tips innan jag åker till verkstan och blir ruinerad.

561 Inlägg
13 december 2008
Det kan mkt väl vara ABS styrenhetet som har gett sig. Vanligt på Passaten med. lär ju vara samma som din, Kolla om det går att felsöka med dator.

3 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Felsöka med dator? Det innebär verstad och pengar va?

3 235 Inlägg
13 december 2008
Japp, innebär det:(
Men då slipper du gissa, får som regel veta exakt vad problemet är.
Kanske är bara en trasig ABS givare.

3 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
Vad kostar en felsökning mellan tummen och pekfingret?

757 Inlägg
13 december 2008
250 kr ca igenom obd på arver i sala.
så däromkring + - nån femtilapp

757 Inlägg
13 december 2008
ett nytt abs hydralaggregat kostar ca 10 lax och ett begagnat ca 4000

2 Inlägg
10 januari 2009
amkhis skrev:
Hej,

Jag har en Audi A6 (-00) och den går superbra. Dock har färddatorn börjat pipa (tre sekunder när man startar) och blinka (utropstecken hela tiden när motorn är på) om att ABS-bromsarna inte fungerar. Först trodde jag att färddatorn hade glapp eller pajat för när jag hade tankat bilen fullt fick jag meddelande om att jag skulle tanka... Det har dock slutat nu och då provade jag ABS:en. Det blev då inget hack som man ska känna med ABS. Då är det paj eller? Vad kan det tänkas vara tror ni? Kan det vara ett enkelt glapp eller kan ett ABS-system gå sönder helt?

//Anna som inte kan något om bilar och skulle vara sååå tacksam om ni kunde ge lite tips innan jag åker till verkstan och blir ruinerad.

Hej!
Det låter som om det är ABS modulen som är trasig. Jag hade samma problem med min A6 och skickade den till en firma i Östersund. Dom tar 1500 kr +frakt för att laga den. Nu fungerar den bra igen.
Firman heter Innosund. www.innosund.se jag mailade till dom på info@innosund.se
Det var lite stök med att få loss modulen som sitter i sex skruvar på sidan av hydralaggregatet, ganska trångt men det gick och blev betydligt billigare än att lämna den till verkstaden big_smile Tips för att få loss den är litet spärrskaft med en torx-bits.

/Borabora

2 337 Inlägg
10 januari 2009
Åk ner till verkstaden och kolla om de är snälla och gör felkodsskanning gratis. Jag har hitills inte betalat en krona för sådant, och då har de rotat i min bil ett antal gånger.

Sök