3805
Sök

Bytt bromsar på opeln

Glidarn
408 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Har precis bytt bromsbackar bak på min astra å det va lite meck med det å nu ringer kärringen från jobbet 2,5 mil bort å säger att hon kört me handbromsen i jaha tänkte jag va smart, frågan då måste jag byta igen nu eller kan dem ha klarat sig? det lukta bränt å skramlade om den sa hon.
Senast redigerat av zlaban08 (1 maj 2008)

(obrut)

9 108 Inlägg
1 maj 2008
Det märker du när hon kommer hem?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
1 maj 2008
Hur fan lyckades hon köra med handbromsen dragen om du nu precis bytt backarna ??  lol

Kan ju inte ha legat på riktigt eller så har du inte spänt handbromsen, i vilket fall som helst så har det väl isf bara värmt upp skivorna/trummorna bak och inget annat ??

Kan inte allt för mycket om bilars mekanik ännu men hur man släpper handbromsen innan avfärd har jag iaf lärt mig tongue

EDIT: Förresten, om det skramlade om bromsarna kan det då vara så kanske att hon helt enkelt kört av handbromsen ??

Typ slitit sönder vajern eller något ?
Senast redigerat av TBOC_Razor (1 maj 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Glidarn
408 Inlägg
1 688 Inlägg
1 maj 2008
Nya belägg brukar vara känsliga just i början, dom blir gärna glasade typ.
Skramlar det så har hon väl kört slut slitytan eller nått, 2.5 mil är ju en bit bort...

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Glidarn
408 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Man får väl hoppas på det bästa då, det e väl bara å riva ner skiten imorrn då:(

(obrut)

1 Inlägg
17 januari 2009
Hej!
Jag har början till skrapande ljud ifrån bromsbackarna där bak. Testade att få bort trumman men det gick ej, hur gör man?

5 089 Inlägg
17 januari 2009
låssa på handbronsvajjens så inte beläggen ligger så nära trumman på insidan., och det ska väll ändå bytas så det är bara att rycka.
Senast redigerat av FLindgren (17 januari 2009)

\Lindgren

Sök