3904
Sök

Justerbar Servostyrning

12 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Hej jag har en fråga. Jag har en Jaguar xkr som jag gärna skulle vilja ha justerbar servostyrning på. Alltså kunna trycka på en knapp för att göra den mer trögstyrd vid tex landsvägskörning. Paramount-Performance i England har ett kitt man köper och som kostar 225 Pund, hur funkar ett sånt? Borde man inte kunna göra ett själv med lite hjälp?

12 086 Inlägg
19 januari 2009
Ja antar att de är någon sorts strypning av oljetrycket/flödet, 225£ låter som ett bra pris.

12 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
225Pund är ett bra pris, det är det som är grejen. När det nu är så "billigt" så känns det som det är ett ganska simpelt ingrepp.

För 225 pund får man det installerat i England, plus en knapp i mittkonsolen som stänger av och på funktionen. Jaggan är byggd för att sälja i USA och där har man juh servostyrning så lätt att man kan svänga med lillfingret (fördom). Skönt i stan men dålig känsla i höga farter.

Nån mer som vet vad man kan göra?
Senast redigerat av PatrikE (19 januari 2009)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 januari 2009
I höga farter kan du koppla ur servon helt och fortfarande styra med fingertopparna...
Magnetventiler från en bakgavellyft från en lastbil t.ex som bara cirkulerar oljan tillbaka till tanken över en viss fart eller med knappen intryckt!

Edit: Funkar bra att styra med fingertopparna med 2-ton mercedes utan servoolja på motorvägen, har provat!
Senast redigerat av bumpe (19 januari 2009)

Sök