5488
Sök

automatlådan krånglar-orolig inför saabköp

357 Inlägg
5 juni 2006
Trådstartare
Ja va o kolla på en 9000cs turbo -92 och när vi skulle ut o köra en sväng och när man lägger i "Driven" så hoppar den över 1:an o 2:an o lägger i trean direkt...Men om man växlar manuellt från ettan o uppåt fungerar de, de e bara om man kör iväg på "driven" direkt! Samma om man ligger på fyran och trycker på så tar de en stund innan trean läggs i...
Kan detta va nått allvarligt som man får lägga nåra veckopeningar på sen??
tacksam för svar! smile

Heter de Lövena eller Löven??

Avstängd
1 106 Inlägg
5 juni 2006
Men när du provkörde bilen. Lyste "check gear box" lampan?

Livet startar vid 220 km/h

357 Inlägg
5 juni 2006
Trådstartare
Nepp..allt verka ok enligt instrumenten! Ja har inget emot att växla manuellt men ja e bara lite orolig ifall lådan får nått fnatt när man ligger på fyran o trycker på gasen så den får växla hårt ner te trean eller ev. nån annan oönskvärd växel hoppar i istället tongue

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
5 juni 2006
det låter lustigt, ´det man kan kolla är om kickdown ´wiren sitter som den ska å eventuellt sjusterar den... för den wiren styr hur växlarna ska bete sig...

Avstängd
257 Inlägg
5 juni 2006
jag hade hoppat över de köpet.
visst automatare är billigare i inköp men sen drar dom mer soppa samt kostar mer att renovera en automatlåda än en manuell.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

342 Inlägg
6 juni 2006
__JoCCe__ skrev:
Ja har inget emot att växla manuellt

då skulle jag nog starkt råda dig att köpa en bil med manuell låda istället för en tveksam automat som kan komma att kosta fläsk!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

10 287 Inlägg
6 juni 2006
Usch....låter som "limp home". Inte kul. Köp inte.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

357 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Men automat känns tryggare eftersom den e trimmad så den får gå lite mjukare i växlingen. Är rätt ny me o köra trimmat. Och dom manuella lådorna te saab e ju inte dom bästa va ja har hört..O ja har änna fastnat för denna bilen..ni kommer nog o förstå mig mig om ja köper den o sen lagt in den här på garaget wink förresten va e är en "limp home"??
Senast redigerat av __JoCCe__ (6 juni 2006)

Sök