pris på bromsbyte

permobil1
27 januari 2009 · 2 Inlägg

Är inte så bra på bilar.
Undrar bara vad ett bromsbyte fram på en mitsubishi colt -98 kan kosta att få det gjort på en verkstad?

Senast redigerat av permobil1 (28 januari 2009)

RPM2006
27 januari 2009 · 537 Inlägg

Göra själv eller lämna in? Bromsskivor och belägg?

teamvolvoracing Trucker
27 januari 2009 · 1 220 Inlägg

synd att du inte bor i östersund då ha ja kunna bytt skivor och belägg för typ en cola:P

Senast redigerat av teamvolvoracing (28 januari 2009)

Vissa är bara bättre än andra!
Rspeter Audi A5 quattro driver.
28 januari 2009 · 2 203 Inlägg

Fråga verkstaden du tänkt lämna in den på.

GripenT16
28 januari 2009 · 403 Inlägg

Varför inte fixa det själv! Är enkelt gjort och delarna kostar bara ca en tusen lapp om du köper det på biltema.

permobil1
28 januari 2009 · 2 Inlägg

Det hade jag gjort om jag hade vetat hur man gör.
Som jag skrev innan är jag inte så bra på bilar.

azid Det som inte dödar gör ont
28 januari 2009 · 2 668 Inlägg

600-800 i timmen plus matrial kommer det kosta

2slow
TheFlyingDutchman Holländare
29 januari 2009 · 20 Inlägg

om du lämnar in den på en (riktigt) verkstad använder dom nog ingen Biltema-delar.
Räkna ca. 1,5 timme + delar

trippelturbo Trucker
29 januari 2009 · 2 710 Inlägg

skulle tippa på 2-2500kr om du lämnar in den på en auktoriserad verkstad wink Skulle bara höra med Hondas auktoriserade verkstad om bromsbyte ( skiver o belägg ) från då dom hade blivit skeva. Fanns inte ens chans att jag skulle lämna in den, som sagt BARA frågade. han ville ha 3600 för båda sidor, o då skulle jag visst komma tibak om en vecka, dom hade varken tid lr varorna hemma.

Ville ju inte köra så länge.. Åkte ti biltema och köpte allt som allt för runt 1000lappen (minns ej exakt summa men nånstans där vet jag). Jag lovar dig, har knappast nåra verktyg o bytet gick galant på knappa 2 timmar wink sparade mkt pengar. Varje krona är guldvärd när man är student winksmile

men vänd dig till nån mitsu-handlare, det är nog bäst. Omdu vill att arbetet utförs säkert wink för många privata som misssköter sig wink Bara ett tips!

Lycka till.
mvh

Fart missbrukare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang