Saab 9-3 problem med klimatsystem

elvink
30 januari 2009 · 26 Inlägg

Hej!

Behöver lite hjälp här. Mitt acc system på min Saab 9-3 -99:a krånglar lite grann. Till att börja med fungerar knappt utblåsen i de övre utblåsen. När man sätter på max blås så går allt blås ut i de nedre utblåsen trots att jag har valt de övre.

Sedan så är ett annat problem att acc systemet kyler ej och det funkade ibland bra för nån månad sen. Grejen var att den kunde kyla perfekt men den ville bara fungera ibland. Nu verkar den inte vilja kyla överhuvudtaget.  Plus att min acc display är sönder.

Undrar om det är svårt att byta displayen? Samt om någon har någon anning om vad som är fel och hur man skulle kunna åtgärda felen.

MVH
Mikael Hygren

micke-opel
30 januari 2009 · 562 Inlägg

Acc displayen kostar minst ca, 2500 i material kostnad har jag för mig:/ (ungefärligt pris)

9-5 Aero Sedan -05
FYeah Avstängd
30 januari 2009 · 103 Inlägg

problem med en saab? mohahahaahahaha

Hamilton
30 januari 2009 · 8 865 Inlägg

FYeah skrev:
problem med en saab? mohahahaahahaha

Vi får ta dina 10 inlägg som en ursäkt för ditt svar. Men har man inget att tillföra i ämnet så låt hellre bli att svara.

Fotograf på tierpidag.se
Oxygen
30 januari 2009 · 629 Inlägg

Att den inte kyler ibland kanske kan bero på att kompressorn inte går när det är minusgrader (för att skydda mot frysning)?

mc_vw
30 januari 2009 · 135 Inlägg

AC styrenhetmanöver heter ACC displayen. sådan kan du hitta hos t.ex. oss (bildemo) om inte alla är sålda, brukar gå åt. Tycker det låter som ditt värmefläktmotstånd har givit upp, sitter under/bakom handsfacket på passagerar sidan. Snett upp till vänster mot värmepaketet, du känner igen de genom dess utseende, är den svart rektagulär svart plast modul och sitter med 2 st Torx 25 har jag för mig. Den brukar krångla. men har du lyssnat om temp.givarn snurrar och går? kan vara den som är igensatt med damm etc. och inte känner av rätt temp. Sitter bredvid cigg tändarn eller sätervärmarn. du kan plocka ut den och kolla!

Aern
30 januari 2009 · 457 Inlägg

Jag har ett liknande problem på min Saab med fläkten som du beskriver!

All fläkt går endast ut på framrutan, kan inte välja var jag vill ha luften!
Felet: Trasig elmotor som styr ventilen vart luften ska ta vägen!

Om jag har fattar rätt så vill du byta ut displayen på ACC. Svar NEJ, det går inte, blir att byta ut hela enheten!

klimpan
30 januari 2009 · 2 600 Inlägg

man måste väll gifta ur och gifta in den nya acc panelen me hadde jag för mig?

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
E85
31 januari 2009 · 58 Inlägg

Acc panelen behöver inte vigas in i bilen. Det gäller bara orginal stereo och om man av någon anledning byter styrbox.

Mvh

Gustaf (E85) smile

Saab 9-5 Aero "R500" (2000)
E85
31 januari 2009 · 58 Inlägg

Acc panelen behöver inte vigas in i bilen. Det gäller bara orginal stereo och om man av någon anledning byter styrbox.

Mvh

Gustaf (E85) smile

Saab 9-5 Aero "R500" (2000)
klimpan
31 januari 2009 · 2 600 Inlägg

okej trodde var så me acc panelen me smile  men nu vet jag.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang