Mina vindrutetorkare och kupéfläkt la av samtidigt på min Sierra, hjälp ? :/

Laud
4 februari 2009 · 344 Inlägg

Tja, nu e de såhär att jag va ute å körde en regnig kväll, och börjar närma mig en rondell, kör in lugnt och fint, men från ena utfarten kör en gammal tant ut i 10km/h mitt framför mig så jag tvärnitar och tutar på henne, och när jag tutar så dör bilen.. Jag tänkte WTF ?!!? fick starta bilen igen, och märkte då att halvljusautomatiken på bilen la av, likaså vindrutetorkarna och kupéfläkten.. Jag har kollat alla säkringar.. Och alla e hela.. Snälla, någon som vet vad det kan vara ?! hmm Tacksam för alla svar.

Faniskogen Skogsfan
4 februari 2009 · 649 Inlägg

Hmm, ja, kolla jorden kan vara en idé, saker kan börja beté sig märkligt ifall den inte sitter som den ska.

Annars är det väll att börja kolla efter kabelbrott eller andra jobbiga saker men det får någon annan stå för att svara på smile

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
TT-Avant
4 februari 2009 · 6 851 Inlägg

Inget relä som la av då?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
FLindgren
4 februari 2009 · 5 089 Inlägg

Testa med att vrida tillbaka nyckeln litegranna, kan var afjädern i låset som blivit kasst.. var så på min vinterbil nu iaf.. varken vindrutetorkarna eller fläkten funkade, bara att dra tillbaka nyckeln 1mm så funkar allt igen.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang