Knapp till elhiss ur funktion...mm

Turbo_virus
6 februari 2009 · 96 Inlägg

Hej....!

På min 854 t5 96 har knappen till elhissen för bakrutan slutat att fungerar, knappen som sitter på bakdörren fungerar. hur får man ut knapparna som sitter i mittpanelen? bild fore bra om det går!

Sen var det ett stycke dörrstopp på förardörren som har lossnat i dörren, kan man komma åt den genom att bara ta bort dörrpanelen eller måste hela dörren plockas ner?

dr-aero
6 februari 2009 · 290 Inlägg

elhiss i bakrutan? smile har för mig att det går att pilla upp den med en liten mejsel(pröva försiktigt) annars lossar du ju bara mittkonsollen, inte svårt.
dörrstoppen är enkelt fixat om du tar av dörrklädseln:)om du inte behöver svetsa i Astolpen
då är det lättare att ta av dörren

Turbo_virus
6 februari 2009 · 96 Inlägg

dr-aero skrev:
elhiss i bakrutan? smile har för mig att det går att pilla upp den med en liten mejsel(pröva försiktigt) annars lossar du ju bara mittkonsollen, inte svårt.
dörrstoppen är enkelt fixat om du tar av dörrklädseln:)om du inte behöver svetsa i Astolpen
då är det lättare att ta av dörren

Ok! ska testa med att ta en skruvmeisel,om inte det fungerar får jag nog skruva ner mittkonsollen.
dörrstoppen behöver inte svetsas fast i a-stolpen, det är i dörren den är lös.

Det är kanske inte så vanligt med elhiss bak.?...har även Volvos org-träratt kanske inte heller så vanligt?

Turbo_virus
6 februari 2009 · 96 Inlägg

Turbo_virus skrev:

dr-aero skrev:
elhiss i bakrutan? smile har för mig att det går att pilla upp den med en liten mejsel(pröva försiktigt) annars lossar du ju bara mittkonsollen, inte svårt.
dörrstoppen är enkelt fixat om du tar av dörrklädseln:)om du inte behöver svetsa i Astolpen
då är det lättare att ta av dörren

Ok! ska testa med att ta en skruvmeisel,om inte det fungerar får jag nog skruva ner mittkonsollen.
dörrstoppen behöver inte svetsas fast i a-stolpen, det är i dörren den är lös.

Det är kanske inte så vanligt med elhiss bak.?...har även Volvos org-träratt kanske inte heller så vanligt?

Mvh//J

christofferedil Yellow bug!
7 februari 2009 · 1 640 Inlägg

Elhissar bak på en 850 är väl vanligt, tycker jag var och varannan 850 har.. tongue


Knapparna tog jag loss på skroten med en liten mejsel bara, sitter väl ditclipsade?

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang