21 februari 2009
Trådstartare
Glömde ljusen på min volvo 855 påslagna förut, då drog dem slut på bateriet och när jag vred på nyckeln så hände det inte mycket, för utom att det började bolma vit rök upp bakom ratten och tändninglåset. Efter att jag laddade bateriet så har det inte vart några problem. (detta var i sommaras)
Nu har bilen böjat att dumma sig. jag åkte och hälsat på en vän ca 5mil ifrån mig men när jag skulle hemm så var batteriet dött så vi fick putta igång bilen, när jag var hemma så stängde jag av bilen men ville testa att starta den på en gång efter som jag ville kolla om den hadde laddat något. Det hände inte ett skit för utom att det började ryka ur tändningslåset igen. Jag trodde mitt batteri var pajj så jag köpte mig ett nytt. men efter en två dagar så var det också slut.
Bilen går att kabla eller rulla igång och fungerar finfint medans den är igång men så fort man slår av den så går den inge igång.
Jag har testat med en multimeter på batteriet medans bilen är igång, med helljusen, fläckten och sterion på och då visar bateriet 13,20v och med ljusen och allt annat avstänkt så visar den 13,75v så den värkar ladda som den ska i alla fall.
Vad kan de va som gör att bateriet inte har nå krut och varför ryker det ur tändningslåset???
Svenska Subaru Imprezaklubben...