Stolvärme Audi 80 2,0E Avant -95, fungerar ej.

dr_alkohol
17 mars 2009 · 24 Inlägg

Stolvärmen på framsätena fungerar ej, har inte hunnit kolla om det är nån säkring som gett upp än. Men tänkte höra här om någon vet av några vanliga fel på detta på Audi, så jag har något att kolla imorgon om säkringen skulle vara hel.

dr_alkohol
18 mars 2009 · 24 Inlägg

Säkringen är hel, kontakterna under sätet var kopplade, någon som har tips på fler saker att kolla eller vad som kan vara fel?

te_wik Forummoderator
18 mars 2009 · 12 813 Inlägg

Det är inte ovanligt att slingorna i sätet brinner, så felet är säkerligen där ifall reläet klickar när du slår på sätesvärmen?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
dr_alkohol
18 mars 2009 · 24 Inlägg

Hmm, har inte kollat reläet, sitter det i motorutrymmet med dom andra?

te_wik Forummoderator
18 mars 2009 · 12 813 Inlägg

dr_alkohol skrev:
Hmm, har inte kollat reläet, sitter det i motorutrymmet med dom andra?

Jag tror de sitter under ratten ovanför fötterna.

Man brukar kunna höra ifall reläet klickar när man slår igång den, men det är säkrast att känna efter.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
dr_alkohol
18 mars 2009 · 24 Inlägg

Var finner man en reparationhandbok till audi 80? Biltema hade inte till min bil...

Passagerarsidan funkar värmen på, så mycket talar för att slingan är slut, går det att laga eller byta ut den?

te_wik Forummoderator
18 mars 2009 · 12 813 Inlägg

dr_alkohol skrev:
Var finner man en reparationhandbok till audi 80? Biltema hade inte till min bil...

Passagerarsidan funkar värmen på, så mycket talar för att slingan är slut, går det att laga eller byta ut den?

Förar och passagerarsidan går nog på olika reläer, eller ett dubbelrelä.
Men du kan ju ta och mäta ifall du får ström till kontakten under sätet, börja med det.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang