5106
Sök

Iordningställande av HondaCRX -89

5 Inlägg
29 maj 2006
Trådstartare
Har nyligen köpt en Honda CRX -89 och vill gå igenom den, först få bort all rost och ordna ett bra rostskydd sedan fixa ett kjolpaket och slutligen måla om den. Sedan skall jag fixa iordning inredningen. Någon som kan ge mig lite tips vart jag bör vända mig angående:

Rosten
Kjolpaket
Lackering

Letar nog efter en typ westcoast firma som kan hjälpa mig med allt jag vill få ordning på men rosten är det som känns viktigast

Finns det någonting som jag bör tänka på när man börjar gräva i bilen?

Hellst bör de ställen som fixar med bilen ligga i närheten av göteborg
Tacksam för alla inlägg då jag är helt ny på den här fronten

http://www.geting.se/viewimage.php?image=Reklam3.JPG
Senast redigerat av Gabrin (1 juli 2006)

5 Inlägg
2 juni 2006
Trådstartare
Dåså, all inredning ute, låter som f..n när man kör nu så jag tänkte lägga ljuddämpande matta i åtminstone hela bakdelen, byta div plastlister.. Får se om det är något som kan rekommenderas.

[img]http://www.geting.se/viewimage.php?image=20060530 2.JPG[/img]

Någon som kan ge några tips ang dräneringen från takluckan(?) som går via stolparna, bak och gör att bakskärmarna ruttnar innanför kjolarna?

Spännande vad massa man lär sig om saker och ting när man gör om de från crap..
Om någon vecka är det fram med stora vinkelslipen, glasfiber och spackel som gäller.. Verkar som man få hoppa på rosten själv, kul!?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 juni 2006
man lär sig mycket genom att göra allt från grund och botten wink dock är det en massa jobb fixa underede osv...

5 Inlägg
15 juni 2006
Trådstartare
Ok, då vet man vad som gör att det låter en väldans massa, har en del stoora hål. Skulle nog aldrig börjat gräva i rosten. Ser det bra ut på utsidan bör man fundera på om man verkligen vill veta hur det ser ut under..

5 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
Jaha, då var tröskeln bytt, hålen renputsade och igensvetsade, allt spacklat och grundat, lackering nästa.  Om man gräver för djupt bör man ha lite trix och en hel del tid. Nu låter det aningen mindre iaf.

Sök