Tjena alla! För en tid sedan började varningslampan för trasig glödlampa lysa i bilen. Har kontrollerat alla lampor och till och med bytt vissa men den lyser fortfarande. Någon som vet vad det kan bero på och vad jag kan göra för att släcka den?
Tja! Har kollat bromsljuset och det funkar perfekt. Har bara bytt halvljuslampor och varningslampan började lysa ett bra tag efter det. Har bytt till blåa dioder i instrument belysningen men känns inte som om det skulle påverka varningslampan direkt. rätta mig gärna om jag har fel.
Jag råkade ut för de på min 740..den började lysa...mycket riktigt va ena baklyset sönder.jag bytte lampa men icke sa nicke..letade en bra stund innan jag kom på att de va ett annat watt på nya lampan..böt den till en med samma watt å sen funka de...
Jag hade samma problem, polarn upptäckte att det var min vänstra sidoblinkers satt löst, själva kontakten där inne sitter inte så bra orgrinal vad jag vet, så kolla så att inte den glappar eller liknande.
långsökt men har du haft en vinge med bromslampa ,som du tagit bort?
då skulle den bara lysa när han bromsar, de gör min har jag ett bromsljus borta så luser bara glödtrådsvakten när man bromsar,
Men glödtrådsvaktarna kan få fnatt ibland, testa byt ut den mot en bättre beggad...
Det har jag då aldrig varit med om, att varningen bara lyser när man bromsar
Till TS: spraya genom alla kontakter, har du lite för dålig kontakt i en så blir det såhär. Kollat backljusen? Glödtrådsvakten kan ibland även finnas på backljus.