vad säger besiktningen om GTR vingar?

Jockecalibra
4 juli 2006 · 356 Inlägg

jag köpte GTR vingen en idag med kolfiber plan. jag ska ha den monterad när jag kör till besiktningen så får jag se vad dom säger. det är jo inte så svårt att montera bort den om dom inte tycker om den. mer än att man får betala en besiktingen till. men ska inte beskta på ett halv år till så.tongue

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
_chrilleovirre_
4 juli 2006 · 41 Inlägg

Du får hoppas att du har tur med farbor polisen då :p big_smile

Kör Nissan 200sx
Phaetoon
4 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Personbil får inte förses med följande delar eller tillbehör. Detta förbud gäller inte punkterna 1, 2, 4 och 6 om bilen är typgodkänd enligt direktiv 74/483/EEG eller ECE-reglemente 26 och vid typgodkännandet varit försedd med sådan anordning.

1.       Anordning, vars höjd över omgivande karosseriyta överstiger 30 mm och som har en mindre bredd än höjd och som inte är nödvändig för fordonets användning. Förbudet gäller dock inte sådan anordning som är av mjukt material eller så fjädrande att dess höjd inte överstiger 30 mm då den utsätts för en lätt kraft. Med mjukt material avses material med en hårdhet av högst 60 Shore A och med lätt kraft avses en kraft av högst 100 N.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Audifantast Fartälskare
5 juli 2006 · 390 Inlägg

okeey vi tar detta igen... vingen kommer INTE gå igenom! alla med? men polisen komemr antagligen inte ta dej...om dom har en dålig dag o du jävlas me dom kommer dom saneligen bötfälla dej...sen gör dom jävlarna vad dom vill iförsej men men... ingen ide att ha den på besiktningen...skaffa ett fäste som lät går av...kusinen har 4 5cm skruv o jag ska använda 2  M8 bultar te min aluvinge...går lätt o smidigt

Speedparts That´s why.......
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang