Volvo 740 Gle 88 vägrar starta efter att ha stått i uppförsbacke!

GripenT16
22 april 2009 · 403 Inlägg

Hej parkerade min 740 idag med fronten uppåt i en uppförsbacke när jag kom till jobbet och när jag skulle dra iväg nu på lunchen så vägrar den starta!  Den tänder till ibland och låter som den ska starta men sen inget mer! Sen drar startmotorn runt långsamt ibland och snabbt ibland, jävla skumt! Trodde det va att jag hade för lite bensin i först så jag rullade ner och fyllde på bensin men det hjälpte inte! Och nu så funderar jag på om kanske bränslepumpen har pajat pga av att det kanske sögs in skit nu när den stod så! Men varför den drar runt i olika hastigheter kan jag inte fatta!? Va tror ni det kan va och har ni några tips på vad jag kan testa!?
tack för förhand!!

Grundstrom Nismo
22 april 2009 · 758 Inlägg

kollat säkringen eller? Soppa relät?

Mack Forum- och sitemoderator
22 april 2009 · 26 155 Inlägg

Underligt..min farbrors 745:a diesel betér sig likadant. Kan inte parkera den i uppförsbacke för då går den inte att få igång. Minns inte vad felet är..eller om han ens vet vad felet är tongue
Hoppas du finner lösningen smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
te_wik Forummoderator
22 april 2009 · 12 813 Inlägg

Kanske en backventil i sopparöret som havererat.
Hör du om punpen går och låter den normalt?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
GripenT16
22 april 2009 · 403 Inlägg

Efter mycket om och men så fick jag igång den igen, det va soppapumpen som krånglade. nu går han som ny igen:)! Tack för svaren!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang