4405
Sök

Fiat Ritmo Abarth till skänks(!)

15 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Jag bor på Åland och fick för nån vecka sen höra av en polare på jobbet att det fanns en kille som hade en Ritmo Abarth i grannkommunen som bara stod och han ville bli av med den. Jag tog det med en rejäl nypa salt för liksom inte nog med att Ritmo Abarth är typ megasällsynta här så hade jag aldrig hört talas om att det nånsin skulle funnits en här.

Men idag for jag ut för att kolla upp saken. Hittade ägaren som sa att han skänkt(!) bort den till en kille som skulle köra rallycross/folkrace med den!!! Detta är ju helt sjukt! Jag for hem till den nya ägaren och visst... där stod den! En vit Fiat Ritmo Abarth i tja inte alltför lysande skick. Motorn sa ägaren att fungerade som en klocka. Nu tycker jag det är förjäklit verkligen att nån är så korkad att han ska köra sönder en ritmo abarth som nån jävla rallybil... Ja måsta bara få berätta...

Kanske bilen lossnar för nån hundring? Jag har inte fått tag på dne nya ägaren än

Saabvilde!
1 708 Inlägg
29 augusti 2008
Men fy fan, Abarth bilar överhuvudtaget är ju sällsynta, samma som dom som har 900/9000 aero/superaero på sina folkracebilar sad

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

4 682 Inlägg
29 augusti 2008
e ju helt sjukt ju sad.

Forummoderator
26 490 Inlägg
29 augusti 2008
Rädda bilen ffs!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

15 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Fick tag på nya ägaren sen men han ville ha 10 000kr för bilen o den var ju rätt rostig och jag tackade nej... då sa han "du får skynda dej om du ska ångra dej, ska snart kapa taket av den". Jag frågade om han behövde abarth fälgarna men de skulle ha han "att köra i gropen med"... Så där fick ni en liten uppföljning!

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
28 april 2009
haha märks att han vill ha pengar annars hade han nog inte sagt så smile

Saabifierad
2 031 Inlägg
28 april 2009
Synd att förstöra en sådan bil sad

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

got stance?
546 Inlägg
28 april 2009
Rädda bilen!!! renoverar du den lite så får du säkert mer för den.

夢の力

Ej Medlem
369 Inlägg
28 april 2009
idiot! sad
det är nästan så att vi skulle starta en insamling!!
Rädda Fiat!

You haven't lived until you found something worth dying for!

911 Inlägg
28 april 2009
Bad_droidboy skrev:
Fick tag på nya ägaren sen men han ville ha 10 000kr för bilen o den var ju rätt rostig och jag tackade nej... då sa han "du får skynda dej om du ska ångra dej, ska snart kapa taket av den". Jag frågade om han behövde abarth fälgarna men de skulle ha han "att köra i gropen med"... Så där fick ni en liten uppföljning!

typiskt en snål bonde som ska ha allt gratis men ska sälja allt överdyrt å vara dryg !

pic up the phone, wazzzaaa

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 april 2009
Herre gud, sno bilen från han!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 656 Inlägg
4 682 Inlägg
29 april 2009
borde ju helt klart vara brottsligt att begå sådana där handlingar sad

15 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Ja det var bedrövligt faktiskt, finns en annan gubbe här också som har en Simca 1000 Rallye II i riktigt fint skick som han körde med förut men nu har han ställt av den o ställt den under en gran(!). Den har ja tänkt att ja skulle fara o fråga på nån dag kanske, tror han köpte den ny.

4 682 Inlägg
6 maj 2009
Bad_droidboy skrev:
Ja det var bedrövligt faktiskt, finns en annan gubbe här också som har en Simca 1000 Rallye II i riktigt fint skick som han körde med förut men nu har han ställt av den o ställt den under en gran(!). Den har ja tänkt att ja skulle fara o fråga på nån dag kanske, tror han köpte den ny.

dom e riktigt fräna dom där gamla simcorna , bra om du räddar den smile .

Sök