3" på 940

Krillej
7 maj 2009 · 5 Inlägg

Tja  undrar om de säger något på bes om man har 3" efter katten? :S

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 maj 2009 · 5 650 Inlägg

duettkrille skrev:
Tja  undrar om de säger något på bes om man har 3" efter katten? :S

de lär de nog kunna göra då de är den där nya lagen då de är en 2 fall de låter för illa..

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Linddahl
7 maj 2009 · 5 Inlägg

det brukar vara lungt så länge kat sitter där

Linddahl
7 maj 2009 · 5 Inlägg

MrEricsson skrev:

duettkrille skrev:
Tja  undrar om de säger något på bes om man har 3" efter katten? :S

de lär de nog kunna göra då de är den där nya lagen då de är en 2 fall de låter för illa..

den lagen är ju inte ny direkt

te_wik Forummoderator
7 maj 2009 · 12 813 Inlägg

Linddahl skrev:

MrEricsson skrev:

duettkrille skrev:
Tja  undrar om de säger något på bes om man har 3" efter katten? :S

de lär de nog kunna göra då de är den där nya lagen då de är en 2 fall de låter för illa..

den lagen är ju inte ny direkt

Nej men dom har blivit hårdare med det nu. Ljudnivån alltså.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
alain www.bimmerpower.org
7 maj 2009 · 3 995 Inlägg

3 på 940 som rubrik kan vara svårt att förstår vad du menar,
Ändra den till ex: (Undrar om de säger något på bes om man har 3" efter katten?) så att tråden inte blir låst. wink det skadar inte eller om du skriver vad är det för bil.
Eftersom det är inget fel på din bil, jag tror att tråden platsar bättre på allmänt.
Ta en titt på den länk.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Senast redigerat av alain (7 maj 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Krillej
7 maj 2009 · 5 Inlägg

okej eftersom de sitter 2 ljudämpare original, så nu blir de ju bara en burk lär de klaga på de? :S

Janken Driver
7 maj 2009 · 2 111 Inlägg

Varför inte bara köra med : 3" rör från katten, en simons dämpare o så slutrör.

Blir nog inte tyst med bara ett rakt 3" efter katten direkt. Fast vad vet jag.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
liquisole
7 maj 2009 · 1 237 Inlägg

behöver inte alls bli högljud fast du har 3'' från katten med endast en slutburk, när jag slog på mitt 3'' catback med japsdämpare i slutet märkte jag knappt någon skillnad, men så fort insatsen flög bort så blev det skillnad wink så du kan ju köra på nått system som har insats så låter du det vara kvar vid besiktning.

mvh.

TobbeTT
7 maj 2009 · 948 Inlägg

besikta några ggr med min 940 och det var med tre tum hela vägen inklusive en sport kat med tre tums anslutningar så det är nog ingen fara så länge du har katten kvar och inte brölar som en 740 en lördag kväll med japsdämpare wink

Janken Driver
7 maj 2009 · 2 111 Inlägg

liquisole skrev:
behöver inte alls bli högljud fast du har 3'' från katten med endast en slutburk, när jag slog på mitt 3'' catback med japsdämpare i slutet märkte jag knappt någon skillnad, men så fort insatsen flög bort så blev det skillnad wink så du kan ju köra på nått system som har insats så låter du det vara kvar vid besiktning.

mvh.

mm du hade en japs i slutet ja... men jag föreslog en simons dämpare för japs har man inte på en volvo wink.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Xoreza
7 maj 2009 · 406 Inlägg

duettkrille skrev:
Tja  undrar om de säger något på bes om man har 3" efter katten? :S

Det är bara att tuta och köra. Du kan bygga om det presis som du vill ha det. Det du kan få är fäljande.

Att bilen låter för mycket.

Dålig upphägning eller dåligt monterat

Förhöga avgasvärden.

Satte dit 2,5tum på min calibra och tog bort två dämpare och jag fick bara förhöga avgasvärden och då satt jag dit en burk och så var problemet löst. Tydligen renar ljuddämparen lite.

Men vi ska ju hoppas på att allt är monterat ordentligt och så. Så det är bara att tuta och köra.

MvH Glenn Wiberg
Krillej
7 maj 2009 · 5 Inlägg

Okej tackar för svaren! smile

Zwudda Refined
8 maj 2009 · 1 770 Inlägg

Hur lungt som hellst. Jag kör 3,5" system ända ifrån turbon. Med 3.5" catt och en ljuddämpare.
Inga som hellst problem!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang