4809
Sök

Köpa Corvette, hur mycket kan man pruta idag?

*BECE**
334 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Har bestämmt mig för att köpa en Corvette C6. Bilarna börjar runt 310-320000 och fortsätter till runt 370-380000kr för en sådan jag vill ha. Jag vill helst köpa från en bilfirma, tycker de känns bäst. Jag gillar inte att pruta varken när jag köper eller säljer en bil men på senare dagar har de blivit standard i 9 av 10 bilaffärer och givetvis sätter annonsörer ut överpriser iochmed att dem vet att folk prutar. Nu till frågan, hur mycket kan man pruta på en Bil i 320-370000kr klassen idag? Jag vill absolut inte komma med något skambud till någon för man irriteras ju själv när man blir erbjuden skämtsummor för en bil man själv har ute för försäljning. De känns som att man kan pruta en del på en törstig V8 i dessa tider, rätta mig om jag har fel? Finns de någon procentsats man kan använda sig av kanske? Alla tips är välkomna och folk med egna erfarenheter får gärna höra av sig.

//Hampus

Masterworks
9 maj 2009
Borde väll gå att pruta en 5 - 10% beroende på skick o pris?

Trucker
2 710 Inlägg
9 maj 2009
Iomed att du tänkt handla hos en firma så kan jag tanka mig att det går o pruta rejält. Beroende på skick, årsm, miltal och utr så borde du väl kunna pruta en 20-20% i dagens konjunktur. Och en sådan törstig bil vill man bara bli av med som säljare wink

Läste i nån tidning att man kan pruta rejält beroende på bil o dess skick osv osv.. Leta rätt på en fin C6 o kostar den låt säga 300k så borde du väl få den för runt 250k smile

Fart missbrukare

DFFL
9 020 Inlägg
9 maj 2009
BMWgrabben skrev:
Iomed att du tänkt handla hos en firma så kan jag tanka mig att det går o pruta rejält. Beroende på skick, årsm, miltal och utr så borde du väl kunna pruta en 20-20% i dagens konjunktur. Och en sådan törstig bil vill man bara bli av med som säljare wink

Läste i nån tidning att man kan pruta rejält beroende på bil o dess skick osv osv.. Leta rätt på en fin C6 o kostar den låt säga 300k så borde du väl få den för runt 250k smile

När det gäller bostäder så är marknaden oförändrat för "lyxställen".
Känns som att det lär vara likadant för "lyxbilar".

Köp inte första bästa bara för att han går ner 10000 i pris och slänger med en uppsättning Isländska sommardäck.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

409 Inlägg
9 maj 2009
skulle vilja säga att det går pruta rätt så mycket.. ring upp säljaren och fråga varför han säljer bilen. många har verkligen inte råd att behålla bilen i dessa tider vilket gör att man kan pruta mycket medans dom som bara gör en "intressekoll" kanske inte släpper den för en krona mindre.. har en polare som köpte en bil för 400k, sålde för 460k och sedan köpte tillbaka den för under 400 och sedan sålde för 450+ igen.. hittar man en som är desperat behov av pengar och man själv fixar fram kontanta pengar till dagen efter så kan man fynda bigtime..

*BECE**
334 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Som sagt så hade jag tänkt att köpa från en bilfirma så att ringa och fråga varför dem säljer bilen gör jag nog inte:) Ja, man tycker att man borde kunna göra en bra bilaffär idag både med tanke på konjunkturläget och att de som importerade en corvette själva för två år sedan gjorde en riktigt bra affär då dollarn låg runt 6kr. Ingen som har försökt sälja sin C6a till en bilfirma nyss, eller kanske varit där och bara frågat hur mycket de ger för den?

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 maj 2009
hampa87 skrev:
Finns de någon procentsats man kan använda sig av kanske? Alla tips är välkomna och folk med egna erfarenheter får gärna höra av sig.

//Hampus

Det håller inte att komma in som mespropp och åberopa dyr bensin...

Man måste bestämma sig innan sen gå in och vara starkare än vad säljaren är. Svårare hos en handlare naturligtvis.  Hade det alltid gått att pruta 3.7% så hade alla gjort det... det gäller att veta vad man vill betala och stå vid det.

billigaste på blocket går att hämta betydligt billigare om man har pengar i handen. i det läget så finns det ju ingen anledning att betala mer hos en handlare än vad man bedömmer att garantin är värd.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 682 Inlägg
10 maj 2009
öppna med frasen : tjena kompis,du byta bil mot gatukök" så får du säkert ner priset med minst hälften wink.
e sånt som folk gillar wink.

Sök