1912
Sök

Söker adapter-kit till VW

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Vet någon vart jag kan hitta adapter-kit för montering av en Rover V8 i min Vw ?

Önskar även bilder och info om ett sånt montage.
Erfarenheter, för och nackdelar med instalationen.
Tekniska specifikationer.

Tips och kontakter tages emot gärna som kan leda till köp.
Köper hela kitet om nån har ett sånt (inkl motor om den finns) big_smile

Till admin: Jag la alla trådar i ett (tech,köp mm), hoppas det går bra.

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
22 maj 2009
Här kanske ? http://www.smt.nu/

Schipperke rules !

4 682 Inlägg
22 maj 2009
här e ett v8:a konverterings projekt : http://www.shoptalkforums.com/viewtopic … 76afbcafc5

446 Inlägg
31 maj 2009
dalhems har en speciell katalog för vw-grejer.. där finns en adapter, men den är dyr! kan bli billigare att beställa den själv från KEP i USAkanske.  art. nr: KEP1000 (dalhems art. nr.)

tyvärr vill dalhems ha 9700 för fanskapet, men eftersom jag har en hemmagjord adapter till golfmotor så borde du kunna få någon att göra en till din rover med.. wink

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
VW_67 skrev:
dalhems har en speciell katalog för vw-grejer.. där finns en adapter, men den är dyr! kan bli billigare att beställa den själv från KEP i USAkanske.  art. nr: KEP1000 (dalhems art. nr.)

tyvärr vill dalhems ha 9700 för fanskapet, men eftersom jag har en hemmagjord adapter till golfmotor så borde du kunna få någon att göra en till din rover med.. wink

Jo, inte tänker jag ge Dalhems 9700:- för grejorna.
När man sen ser att dom kostar 400-500 dollar i staterna, då hajar man till.
Har faktiskt tänkt att fixa plattan "själv" (med hjälp av en mekanfirma).
Men just nu så väntar jag på godkännande från både SFRO o Transportstyrelsen så att jag kan böra samla på mig sakerna jag behöver för vinterns motorpyssel.
Ingen ide att köpa innan man vet om det är möjligt att bessa bygget.
Men det bästa våre om man kunde hitta ett komplett begagnat "paket" (platta,motor mm).

Sök