arizona eagle

mr_colt
17 juni 2005 · 41 Inlägg

tjenna. .
har en fråga angående om ett högtalare märke
Gör Arizona eagle några vettiga bas högtalare.
tänkrte på deras pris. det var inte så dyrt ligger runt 1400 för en 12" bas?.
tacksam för svar=)

Theo
17 juni 2005 · 859 Inlägg

Jag tycker dom har basar som är helt okej. Men det har ju måånga andra märken också.

Psychotic Brum säger bilen.
17 juni 2005 · 394 Inlägg

Det är ju ett "budget märke" men jag kör själv med en Arizona eagle 12" i min audi a3. plus ett ganska litet steg. Och folk har fakiskt blivigt imponerade över ljudet.. jag är då nöjd..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
DiVAN
18 juni 2005 · 22 Inlägg

Spelade sönder en AE 10" med mitt gamla MDS steg på 10 min...pallade fan inte ett skit...

mr_colt
18 juni 2005 · 41 Inlägg

jassså.. aa okejj.. men överlag så e dem okejj. då smile dem ser juh jäkligt grymma ut smile.wink.. hehe.. jag har aldrig hört talas om dem innan. vikket annat märke kan man jämföra dem med rent ljudmässigt?. om de går att säga så. men ni klanske fattar?

TT-Avant
18 juni 2005 · 6 851 Inlägg

DiVAN skrev:
Spelade sönder en AE 10" med mitt gamla MDS steg på 10 min...pallade fan inte ett skit...

Kan ju bero på att det va just ett MDS steg oxå..skit med andra ord.
Väldigt sällan du spelar sönder en bas pga. för mycke effekt (läs RENA watt).
Där imot så har den säkert gått sönder pga. för LITE effekt från ditt MDS steg.

Men i övrigt så har jag oxå hört att A.E är ett lite mera budget märke. Ta en titt på typ DLS,Kicker eller Rockford ist. finns MYCKE prisvärda saker hos dem oxå som inte kostar hela din vekopeng..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
mr_colt
18 juni 2005 · 41 Inlägg

jaaa okejj.. ska kolla på dem oxå =).. men de lutar åt att de blir 2st 12" basar av nått slag =) hehe. och ett fram system som ska kosta ganska mycket.. tycker det är viktigare att framsystemet är av dyrare kaliber än basarna. för det är juh ändå de som man hör mest av trots allt :D

TT-Avant
18 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Varfö skall du ha just två 12"? i regel så räcker det med en 12" bas av bättre kaliber. Vad ska det sitta i för bil?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
mr_colt
20 juni 2005 · 41 Inlägg

jag har inte redigt bestämt mejj än om jag ska ha 2st.. men det e fräckt ;).. hehe.. fårse hur jag gör me det. det ska sitta i en colt.. den jag har här på garaget.org. vad tror ni om de?

TT-Avant
20 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Kollade på din bil. Den är ju som sagt inte såå jättestor,så ljudmässigt skulle det ju räcka med en 12".
Kan ju hålla med om att det ser fräckare ut me 2 än 1. det är ju därför jag ska ha 3..haha

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
DiVAN
20 juni 2005 · 22 Inlägg

Det va fanaticserien när det lös med blå neon...kommer inte ihåg modellnr, har lagt alla mina MDS grejer på hyllan nu å kör bara JBL...

könns som om MDS är ett bra instegsmärke, tills man skaffat sej en bra uppfattning om va man får för pengarna...

mr_colt
21 juni 2005 · 41 Inlägg

joo de e juh de smile.. hehe 3 st. vikket märke/högtalare ska du ha?.

Decibel
29 juni 2005 · 2 911 Inlägg

Jag hade 2st MDS G30 med fatboy-upphängning innan, dom spelade okontrollerat och floppigt, bra bas, bra tryck men inget speciellt.

Bytte till 2st Arizona Eagle EPS10, och MDS har inte en suck

Driver det med ett JBL GTO601.1

Så jag kan ju säga att det inte är nån direkt risk med just AE, men jag förespråkar även JBL om du kliver upp en klass och håller dig borta från instegsmodellen, för Arizona Eagle piskar GTO-serien JBL har på basar wink

TT-Avant
29 juni 2005 · 6 851 Inlägg

mr_colt skrev:
joo de e juh de smile.. hehe 3 st. vikket märke/högtalare ska du ha?.

Kör med Kicker (Solo-baric) basar och steg (KX 1200.1 och KX 200.4). Fram så har det blive DLS då jag anser att de är väldigt bra i förhållande till pris..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang