8963
Sök

Akut hjälp bakbromsar mercedes 190 funkar ej!

1 253 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Min mor fick 2:a på bromslang på bes för några veckor sedan o skulle byta det, allt gick till slut bra men när man ska lufta där bak så pyser det bara till när den ena håller pedalen i botten o den andra öppnar nippeln, kommer ytterst lite bromsvätska. Kvittar hur många gånger man försöker lufta så är det samma. Tar jag bort slangen så kommer det ingen vätska heller. Det som jag har gjort är att byta 1st ok + bromsslang höger bak samt luftnings nipplar båda sidor bak. Vet inte vad jag ska göra för att få fram bromsvätska o varför det inte kommer något??? Ska ut till landet igen imorgon förmiddag o skulle vara kanon om man hade lite mer kött på benen som man kunde testa med. Har kollat frambromsarna o de funkar utmärkt. jag har aldrig varit med om detta förut o har bytt en del bromsrör o slangar o aldrig fått problem. Det jag har funderat på är om det blivit stopp i den där förgreningen under bilen där röret från bromscylindern kommer o sen grenar ut sig till vänster o höger bakhjul. Annars vetifan vad det kan vara. O det tråkiga är ju att bilen måste bli klar imorgon....

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
löste sig. var tvungen att ha behållaren knökfull ända upp till kanten vid locket för att vätska skulle komma fram till bakre delen smile

Lev livet nu innan det är för sent

Sök