7391
Sök

B18 Med T5 Sprut

Pedal To The Metal
750 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Hej.. Lek lite med tanken. En volvo B18 Motor. Turbo konverterad med T5 sprut....

Genialt eller idioti ?   

Bygga bara för skojskull..   eller hänga i en folkrace amazon

någon som kan komma på eventuella problem (mer än de klassiska haha xD ). Eller hur man kan göra för att göra det "lätt" för sej

bollplanka lite med mej.. Behöver andras synvinklar

Tack

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Pedal To The Metal
750 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Modda om t5 så att det går.. såklart. Efter som ex. tändtidpunkt och ÖD eventuellt inte stämmer med motorn..

Jävel
2 018 Inlägg
23 juni 2009
Bra Martin, du lär dig vad man ska ha för prylar(Y). Ett problem är la att styra tändning o insprut med ett megasquirt o sånt.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 juni 2009
Vilket T5 tänker du på? Saabs T5? Eller sprutet från en 850 T5? tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 juni 2009
Revotech skrev:
Modda om t5 så att det går.. såklart. Efter som ex. tändtidpunkt och ÖD eventuellt inte stämmer med motorn..

eller så moddar du inte om något utan laddar ner T5 suite och mappar sprutet bara...  mig veterligen så är enda frågetecknet om man kan köra tändkassetten med tändkabler med bibehållen funktion vad gäller spikreglering samt "kamaxelgivare"

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Pedal To The Metal
750 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Nej du isac.. Jag står bara för sprutet.. de andra e stoffes dumheter...

Det är SAABs sprut jag menar ( missade att skriva de )

ja T5 suite är klirrat...  Är det någon som vet var man kan köpa en SFI kabel så man kommer åt all data från ECUn? Vad kan en sån kosta?

1 867 Inlägg
24 juni 2009
Färdigmeckad SFIkabel är inte helt vanligt, men du kan köpa en sk. CANUSB kabel och bygga din egen SFI-adapter.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 juni 2009
Revotech skrev:
Nej du isac.. Jag står bara för sprutet.. de andra e stoffes dumheter...

Det är SAABs sprut jag menar ( missade att skriva de )

ja T5 suite är klirrat...  Är det någon som vet var man kan köpa en SFI kabel så man kommer åt all data från ECUn? Vad kan en sån kosta?

Gillar du inte att löda så kan du få köpa min kabel här i ljungby. skall ev till växjö i morgon...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök