MS Sprut b230fk

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
28 juni 2009 · 1 163 Inlägg

Tja, har en volvo 740 med b230fk motor i och funderar starkt på att köpa ett MegaSquirt alltså och funderade på om man vågar köpa ett via blocket och behöver lite information och så om vad man ska kolla så att allting fungerar inprincip så man inte köper något som bara är till att slänga

Det var denna annonsen jag tänkte på:
http://www.blocket.se/stockholm/Megasqu … =2&w=3

Motorns effekt kommer ligga runt 500k så ett ms borde väl funka?

mvh andy

Senast redigerat av volvoandy90 (28 juni 2009)

~Andy~
mbfidde
28 juni 2009 · 225 Inlägg

Hej.

Ja du kan absolut handla av Mofid då han är svensk återförsäljare i sverige för MS.
Du kan även fråga han vad du ska ha för saker till din bil då han kan det mesta om sprutet. jag har själv haft kontakt med honom och rekommenderar han:)
kolla även : www.megasquirt.se för mer info.

Mvh//Fredrik:cool:

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
28 juni 2009 · 1 163 Inlägg

mbfidde skrev:
Hej.

Ja du kan absolut handla av Mofid då han är svensk återförsäljare i sverige för MS.
Du kan även fråga han vad du ska ha för saker till din bil då han kan det mesta om sprutet. jag har själv haft kontakt med honom och rekommenderar han:)
kolla även : www.megasquirt.se för mer info.

Mvh//Fredrik:cool:

hehe, okej tack så mycket, har läst en del på ms.se finns ju inprincip allting om inkopplingen och så, då ser det inte helt hopplöst ut att koppla in... mejlade föresten honom smile

~Andy~
mbfidde
28 juni 2009 · 225 Inlägg

ok:)...det är faktiskt ganska enkelt att koppla in oxå, han kallar sig bara för "M" på ms.se.

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
eriico
28 juni 2009 · 130 Inlägg

ger också tummen upp för mofid, han vet vad man håller på med. köpte själv av honom.
han skräddarsyr ditt sprut efter vad du vill ha.

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.
Volkswagen Golf GTD "dieseltröskan" (1992)
torpis Forummoderator
29 juni 2009 · 10 572 Inlägg

Jag har precis köpt och byggt min egen MS-box. jag valde MS1-V3, bygget var inga problem och efter nån kvälls fipplande så fick jag igång boxen med USB-Seriel kabel. laddade in extrakoden och fick kontakt med Megatune.

Bygga boxen är enkelt, programmera den är enkelt och mappa skiten skall inte vara några problem, dock är det inte jättelätt att hitta informationen man söker.  Det är inte självklart vilken version av Megatune man skall använda, vilken extrakod man skall använda, hurvida manualen för MS2 går att applicera för ms1 osv.

Vissa hårdvarumodifieringar behövs om man vill köra tändning på olika sätt eller använda tomgångsmotor. det är inte glasklart exakt hur man gör. Många förkortningar som inte är lätt att förstå mm.

Så att köpa en färdig box av M som är konfigurerad utefter vilken tändnign man valt etc är nog fasen värt dedär extra kronorna han tar för att bygga boxen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
29 juni 2009 · 1 163 Inlägg

torpis skrev:
Jag har precis köpt och byggt min egen MS-box. jag valde MS1-V3, bygget var inga problem och efter nån kvälls fipplande så fick jag igång boxen med USB-Seriel kabel. laddade in extrakoden och fick kontakt med Megatune.

Bygga boxen är enkelt, programmera den är enkelt och mappa skiten skall inte vara några problem, dock är det inte jättelätt att hitta informationen man söker.  Det är inte självklart vilken version av Megatune man skall använda, vilken extrakod man skall använda, hurvida manualen för MS2 går att applicera för ms1 osv.

Vissa hårdvarumodifieringar behövs om man vill köra tändning på olika sätt eller använda tomgångsmotor. det är inte glasklart exakt hur man gör. Många förkortningar som inte är lätt att förstå mm.

Så att köpa en färdig box av M som är konfigurerad utefter vilken tändnign man valt etc är nog fasen värt dedär extra kronorna han tar för att bygga boxen.

hehe okej jo jag hade tänkt köpa det färdiglött smile var 600kr och jag lägger hellre mer än att jag eldar upp något tongue men tror stark att de blir ett sådant här... smile får slänga ut den gamla skiten tongue

~Andy~
DP_RACING TEAM BREEHÄNGERS
29 juni 2009 · 153 Inlägg

även jag har inhandlat mitt sprut av mofid, och de är inga som helst problem!
de är bara å handla=)

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
29 juni 2009 · 1 163 Inlägg

DP_RACING skrev:
även jag har inhandlat mitt sprut av mofid, och de är inga som helst problem!
de är bara å handla=)

//Martin M

Hehe, får vänta tills jag fått lönen först, men det är ganska säkert att det blir ett sådant, tänkte ringa och snacka lite med han och så o fixa lite allmänn information tongue smile

~Andy~
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
29 juni 2009 · 1 163 Inlägg

DP_RACING skrev:
även jag har inhandlat mitt sprut av mofid, och de är inga som helst problem!
de är bara å handla=)

//Martin M

Hehe, får vänta tills jag fått lönen först, men det är ganska säkert att det blir ett sådant, tänkte ringa och snacka lite med han och så o fixa lite allmänn information tongue smile

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang