Undrar om nån kan tipsa om var man kan få tag i specialkabelskor för kontaktstycken? Det är för montage i tanken så det måste vara rätt, vågar inte riskera dålig isolering eller att nått släpper och kortar...
Var nästan lite rädd att det skulle vara så... Hade hoppats på att man kunde hitta dom hos typ ELFA, men jag lyckades inte hitta på dom (kanske för jag sökte på fel namn?). Den är till en Lancia, vilket säkert inte gör det hela lättare På baksidan är det ett litet hål som låser i en pigg i kontakten, kontakten är även fjäderbelastad så piggen är fixerad. Jag bifogar 2 mobilbilder av kabelskon för att förtydliga vad som söks,
Är det iaf 6.3 mm tungbredd eller är det 4.8, 2.8?
Det är nog i närheten men det är inte dom stiften. Bredden är 6,3, ursäkta den kassa kvaliten på bilderna... det är samma stift, fram och baksida (honkontakt). Hålet som låser i plasten på kontakten sitter på den platta sidan och fjäderbelastningen är från spetsen på anslutningssidan till stiftet med tryck mot motsatt sida av hålet. Det är lite lurigt att med ord förklara hur det ser ut men jag hoppas det var någorlunda begripligt Är det Autoexperten & Mekonomen som man ska kolla med eller har du några andra bra tips om dom inte har?