Sälja bil till en i ett annat land !

v40_kungen
23 augusti 2009 · 45 Inlägg

Hej, behöver lite hjälp.

Ska sälja min audi a4 och det har skrivit in nån man som har en kusin i sverige som han vill köpa bilen till. Han skriver tydligen ifrån italien och säger att han vill lägga in pengar på mitt konto. Ja skrev till honom i senaste mailet att hans kusin får komma till örebro och se bilen och köpa den så att han betalar.

har ni några tips och ideer kring detta man vill juh inte bli blåst.

THEBADGUY Gorgilus addictus
23 augusti 2009 · 4 737 Inlägg

Ett sånt mail känner man igen.
Fick ett liknande när jag skulle sälja min gamla Volvo 240.
Dock var han ifrån Afghanistan, och ville ge bilen till sin "ledare" i födelsedagspresent...? tongue

Jag hade nog väntat tills någon kommer och köper bilen direkt istället. Detta känns lite oseriöst.

Senast redigerat av THEBADGUY (23 augusti 2009)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Dale Sir
23 augusti 2009 · 291 Inlägg

Någon speciell Audi A4 du har? Om inte så lär de vara en bluff.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Germax
24 augusti 2009 · 12 086 Inlägg

Det är lurendrejjare, 100%.
Skit i de bara.

Akka
24 augusti 2009 · 1 174 Inlägg

100% lurare vette fan asså. Fick ett mail i vintras från typ någon i bulgarien som ville köpa min opel.

(han köpte bilen på telefonen, kom med flyg 2 dagar senare å gav oss pengar å drog hem)

Crozzfire Avstängd
24 augusti 2009 · 512 Inlägg

Det ÄR lurendrejare! Han säger att han skall skicka en bankväxel på på 50 000kr mr än du begär för bilen, eftersom han sålt en båt, sen skall du lösa ut hans bankväxel för 50 000kr, sen kommer du till banken, då är hans bankväxel en bluff!!  Då fick han bilen samt 50 000kr! Var på efterlyst om detta..han har mailat mig med.

Men annars lätt att sälja till utlandet, exporterade min Crossfire till Scweiz och Bmw´n till Finland häromdagen..

/A.

agadiffen
24 augusti 2009 · 739 Inlägg

lånar tråden lite ..om nu en köpare tex från norge vill köpa en bil av mig hur gör man med ägarpapprenna? går väl inte skriva som man brukar med tanke på att bilen är svensk reggad?
köparen måste väl ha svensk bokförings adress?

baraen tanke för det har ringt x antal norrmän på mina anonser

Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang