7434
Sök

Vilket nummer på vilken kam ? volvo.

908 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Nu är jag trött, vet inte hur många forum jag har sökt på men ändå fan inte hittat något svar.. Jag vill veta vilket nummer som tyder vilken kam det är.. Har en kam liggandes från en b230A, men den verkade piggare än en vanlig förgasare, så jag vill gärna veta om det är en annan/mer värdefull innan jag skickar den till skroten..

Mvh Tim

4 001 Inlägg
24 augusti 2009
Det ska stå instansat i bakkant på kammen vilken det är.

http://www.highspeedracing.se/res/Motordelar/volvokam.jpg

den änden du ser på bilden här, i andra änden sitter kamremsdrevet

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Smålänning
7 887 Inlägg
24 augusti 2009
B230A har A-kam, men motorn kanske är välskött så den känns pigg?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

908 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Det ska stå instansat i bakkant på kammen vilken det är.

http://www.highspeedracing.se/res/Motor … lvokam.jpg

den änden du ser på bilden här, i andra änden sitter kamremsdrevet

tack! smile

908 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:

nej nej nej, förgasaren hade inte varit renoverad på säkert 8k mil, och motorn hade gått över 35k, 9 ägare varav 5 ungdomar.. förmodligen ganska slutkörd tongue
Senast redigerat av Beckstroem (24 augusti 2009)

4 001 Inlägg
24 augusti 2009
Beckstroem skrev:
twin_cam skrev:

nej nej nej, förgasaren hade inte varit renoverad på säkert 8k mil, och motorn hade gått över 35k, 9 ägare varav 5 ungdomar.. förmodligen ganska slutkörd tongue

ifall förgasaren varit renoverad någon gång så är den hyfsat välskött, jag har nog aldrig varit med om att någon har gjort det...

Som Twin_cam skriver så sitter det troligtvis en A-kam

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

908 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Beckstroem skrev:
twin_cam skrev:

ifall förgasaren varit renoverad någon gång så är den hyfsat välskött, jag har nog aldrig varit med om att någon har gjort det...

Som Twin_cam skriver så sitter det troligtvis en A-kam

plockade isär förgasaren häromdagen för skojjs skull.. det va nog ett under att den gick, 2mm sot/gegga i hela förgasaren tongue

Men har man otur är det väl en sketen A-kam.. tongue
Senast redigerat av Beckstroem (24 augusti 2009)

Sök