V70 TDI som går orent men rätt som det är så går den rent igen!

volvolars
20 september 2009 · 24 Inlägg

Ja som sagt har jag en volvo v70 TDI -98 som går orent men rätt som det är så går den rent igen. pump och diesel filter är bytt.. är tacksam för all hjälp jag kan få.. Mvh Lars

norpan1
21 september 2009 · 1 043 Inlägg

Felkoder?

volvolars
21 september 2009 · 24 Inlägg

nej.. inga alls

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 september 2009 · 13 757 Inlägg

hur ser tanken ut invändigt?
låter som det kan vara massa gobba där i

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
unpatterned
21 september 2009 · 294 Inlägg

Va menar du med orent?
rycker den?

ta bort plastkåpan, på pumpen sitter det en transparent slang, där ska du bara se ren och fin diesel, om du ser luftbubblor så får du börja leta läckage, tänk på att pumpen suger bränsle på dieslar, så ett läckage betyder inte att det läcker diesel, vilket vore lättare att hitta, utan att den suger i sig luft.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Ford Granada "DOHC 8v Turbo" (1985)
Ford Pinto "1 av 19 i sverige" (1974)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 september 2009 · 13 757 Inlägg

unpatterned skrev:
Va menar du med orent?
rycker den?

ta bort plastkåpan, på pumpen sitter det en transparent slang, där ska du bara se ren och fin diesel, om du ser luftbubblor så får du börja leta läckage, tänk på att pumpen suger bränsle på dieslar, så ett läckage betyder inte att det läcker diesel, vilket vore lättare att hitta, utan att den suger i sig luft.

det är väll förövrigt ett jäkligt vanligt fel på 850 och v70tdi att dom börjar dra luft runt om kring =/

vet att polarn hade kraftiga problem med sin när den helt utan förvarning bara fick för sig att dö
ingen tendens till att verka läcka

efter han byggde om den lite och kastade bort orginal filterhållaren så förvann problemet

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
unpatterned
21 september 2009 · 294 Inlägg

man får ta loss slangarna så nära motorn som möjligt, och sätta slangen i munnen och blåsa allt man kan tongue ska inte gå, men om det går så är bland annat backventilen i filterhållaren död, plus att det troligen finns ett läckage, vilket man troligen hör.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Ford Granada "DOHC 8v Turbo" (1985)
Ford Pinto "1 av 19 i sverige" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang