Varför suddad nummer plåt?

sachman Arn Racing
14 oktober 2009 · 383 Inlägg

Hej, får ofta höra när jag fotar på bilträffar med mera, " sudda bort nummerplåten " aldrig fattat varför, varför vill man inte visa att man varit där? Det är juh inget olagligt att stå på en parkering?

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
bmx
14 oktober 2009 · 7 100 Inlägg

för att dom inte ska hembesöka bilen

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
te_wik Forummoderator
14 oktober 2009 · 12 813 Inlägg

För att folk inte kan ta reda på var ägaren till bilen är folkbokförd. Mest troligt så står ju bilen på samma ställe, då vet ev tjuvar vart bilen står och det är bara att hämta det man vill ha.

Så enkelt är det.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
sachman Arn Racing
14 oktober 2009 · 383 Inlägg

jasså på det viset:)

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
sir_daniel www.kudoz.se
15 oktober 2009 · 3 802 Inlägg

hur ofta parkerar folk sina hobbybilar på samma plats som där man bor?

Dale Sir
15 oktober 2009 · 291 Inlägg

Jag har mina hobbybilar på samma ställe som jag bor på. Rätt vanligt utanför storstäderna skulle jag tro. Jag kan förstå suddade bilder på lite finare bilar men en 5 tusen kronorsbil på blocket? Jag är då så lat så jag inte ens orkar fråga säljaren utan går på nästa annons. Iofs får man ju de man betalar för me så en bil i den prisklassen kan man nog inte ställa för höga krav på. ;-)

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Malabar
15 oktober 2009 · 164 Inlägg

Idag finns det många sofistikerade biltjuvar som använder webben. Genom att besöka olika typer av bilforum så hittar man lämpliga objekt. Just därför bör man vara försiktig med att visa reg.nummer på bilar man är rädd om.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
lillproppen
15 oktober 2009 · 58 Inlägg

Det har man ju märkt. Det va väl antagligen så biltransporten hittade en ny lycklig ägare. Fast å andra sidan kan dom ju se det när man e ute på vägen, så det blir lite motsägelsefult. För alla bilar skall ju användas & inte bara va fina i ett garage.
Det e väl en risk man får ta när man har fin bilar.

Livet e för kort för att planera för framtiden, lev livet nu
Vauxhall Formula "The Mean Green Bean" (1998)
Remiss
15 oktober 2009 · 1 339 Inlägg

Jag ska förklara varför man ska sudda ut nummerplåten, om man nu tar garaget.org som exempel, om du lägger ut din bil med regnr synligt så kan man extremt lätt ta reda på var du bor osv. Som tex du har ju lagt ut din Peugeot med synligt regnr, hade jag varit en biltjuv och velat ha den så hade det troligen inte varit speciellt svårt att få tag på den.

Simon Ab******

Öde********** 1E
532** VAR****

Malabar
15 oktober 2009 · 164 Inlägg

Volvo740an skrev:
Jag ska förklara varför man ska sudda ut nummerplåten, om man nu tar garaget.org som exempel, om du lägger ut din bil med regnr synligt så kan man extremt lätt ta reda på var du bor osv. Som tex du har ju lagt ut din Peugeot med synligt regnr, hade jag varit en biltjuv och velat ha den så hade det troligen inte varit speciellt svårt att få tag på den.

Simon Ab******

Öde********** 1E
532** VAR****

Precis så enkelt är det i många fall.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
Dale Sir
15 oktober 2009 · 291 Inlägg

Man ska vara försiktig så man inte lämnar kreditkortet när man betalar. Man ska vara försiktig så man inte lämnar legitaimationen när man ska legitimera sig. Å så finns de ju falska poliser. Sen åker det ju en himla massa senila människor i bil bland alla drogpåverkade. Man ska vara så jekla försiktig så man inte får i sig fet mat å akta dej så du inte får i dig rök från någon rökare. De e allt lite skyddad verkstad många lever i. Fast de kan ju vara så att dom som suddar plåtarna är blyga eller skäms eller nått me.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang