Volvo 850, hvor mange hk/nm kan orginale kolvar holde til??

kolvas
21 oktober 2009 · 4 001 Inlägg

jag är själv skeptisk men han är så pass duktig så jag vet inte, men vi ska se vad det gör på min motor, ska väl förhoppningsvis bänkas snart så ska vi se om det blir någon skillnad, det är iofs. en nybyggd underdel men de gamla papperna var också på en nybyggd underdel.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
torpis Forummoderator
21 oktober 2009 · 10 572 Inlägg

TurbOla skrev:
Vad tror du själv?

Vad har det för relevans vad ni tror är rätt?  Håller min motor bättre eller sämmre beroende på vad du personligen tror?

Upp med fakta istället.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
oskar_j
21 oktober 2009 · 93 Inlägg

Är väl inget konstigt i att man får högre effekt med lägre pumpförluster?

BMW 325 (1993)
TurbOla Reservdansk
21 oktober 2009 · 6 271 Inlägg

kolvas skrev:
jag är själv skeptisk men han är så pass duktig så jag vet inte, men vi ska se vad det gör på min motor, ska väl förhoppningsvis bänkas snart så ska vi se om det blir någon skillnad, det är iofs. en nybyggd underdel men de gamla papperna var också på en nybyggd underdel.

På vad för motor?




torpis skrev:
Vad har det för relevans vad ni tror är rätt?  Håller min motor bättre eller sämmre beroende på vad du personligen tror?

Upp med fakta istället.

Du menar att du inte har någon åsikt om någonting förrän något har bevisats på papper? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
torpis Forummoderator
22 oktober 2009 · 10 572 Inlägg

BlackBetty skrev:
Varvar ju 8000 hur långt som helst med original kolvar om ringarna är fräscha

Jag har åkt 222km/h på 3:an med original kolvar, så visst går det att varva, men vevhustrycket är ju inte av denna världen då...  läcker ju som ett soll.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
kolvas
22 oktober 2009 · 4 001 Inlägg

BlackBetty skrev:

kolvas skrev:
jag är själv skeptisk men han är så pass duktig så jag vet inte, men vi ska se vad det gör på min motor, ska väl förhoppningsvis bänkas snart så ska vi se om det blir någon skillnad, det är iofs. en nybyggd underdel men de gamla papperna var också på en nybyggd underdel.

Fel marginalen på bänken är alldelles för stor för att kunna säga något. Vanlig rullande de brukar på diverse träffar diffar ju hur mkt som helst, lite sämre kylning från ena till andra tillfället samt marginalerna på bänken kan man ha  600hk ena gången och en bit över 500hk nästa gång

mmm, jag vet, det är det som är det tråkiga med sådana här modifikationer, det är svårt att få fram ett rättvist resultat.

sen ska iofs. min motor upp i en motorbromsbänk alternativt rototest

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
TurbOla Reservdansk
22 oktober 2009 · 6 271 Inlägg

torpis skrev:

BlackBetty skrev:
Varvar ju 8000 hur långt som helst med original kolvar om ringarna är fräscha

Jag har åkt 222km/h på 3:an med original kolvar, så visst går det att varva, men vevhustrycket är ju inte av denna världen då...  läcker ju som ett soll.

Javisst, varning för flygande packboxar kanske? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang