Har jag blivit lurad? Oväntat hög kostnad för service.

alain www.bimmerpower.org
1 oktober 2009 · 3 995 Inlägg

Jag tror inte att det är inspektion 1 som de gjörde, på inspektion 1 det är lite mer arbetet och kostar ca 5000-5500:-
Nu jag ska göra inspektion 2 på min 530 och det kostar mellan 6 och 7000:-, man får bara bitta i syra äpplen och vara glag att bilen håller i god forme.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Attenator
1 oktober 2009 · 404 Inlägg

Det spelar ingen roll om priset är rätt eller inte, har de sagt ett pris till dig på telefon så gäller det + 15% som någon tidigare sa.  Allting utöver denna kostnad måste de meddela dig om innan de utför åtgärden och få ett godkännande.

Gå tillbaka och kräv igen pengarna!

BMW 2002 (1972)
mur
1 oktober 2009 · 104 Inlägg

Starta en tråd på autopower.se. Där finns många 330 ägare och du kan få all feedback du vill.

heltsonika Rebel with a cause
1 oktober 2009 · 224 Inlägg

Till E90 finns inget som heter Inspektion 1 eller 2 utan det går efter andra parametrar.

A73X BMW för hela slanten!
1 oktober 2009 · 38 Inlägg

Tror faktiskt att det är dem priserna.. BMW service/ar är höga i pris och det dumma är att ena veckan är det vanlig insp. och enbart några veckor där på kan du få lämna in den igen för belägg byte för ex.

Ring till Nifab i sävsjö och hör med han om priserna. Riktigt bra killar därsmile

RuheeeN
2 oktober 2009 · 3 Inlägg

JUSTer skrev:

mur skrev:
Jag gjorde samma service på samma ställe, dock utan bromsvätskan gick på 2500kr, bromsvätska kostar 900 kr att byta har jag för mig. Jag skulle tippa på att du har blivit blåst på en tusing. Min bil var en e46.

¨

har du kvar kvitto kan du scanna in skicka till ts, så får han rätt för sin sak lättare wink

ska jag scanna in mitt kvitto och skicka in det någonstans eller vad menar du ?


Jo, jag har inte riktigt haft tid att ringa de men jag gör det imorgon bitti så fort jag vaknar. Det känns förjävligt för jag är själv utbildad mekaniker men orkade inte göra jobbet och ville ha den där lilla stämpeln i boken bara.

Senast redigerat av RuheeeN (2 oktober 2009)

vopel
5 december 2009 · 5 Inlägg

mickius
200sx Power

Från: Linköping
Registrerad: 2005-09-08
Inlägg: 2746

Bil(ar) online:
Volvo 940
E-post Re: Har jag blivit lurad? Oväntat hög kostnad för service.Har inte gjort sådan service på bilen men hade en S13 som ja lämna in då den inte tände på 2 cylindrar och dom skulle även kika så kamremmen satt rätt.

Do kom först fram till att styrboxen var paj så ja lämna en ny till dom som ja köpte o väntade någon dag på besked.

Sen så ringde dom o sa att dom fått igång bilen o allt funka O att kamremmen suttit fel. fast ja var nästintill säker på att den satt helt rätt när den lämnades in men tänkte att de kunde varit därför bilen gick som den gick.

så ja plomberade kåpan till kamremmen för o se om dom hade rört kamremmen.

Fick sedan se på kvittot att dom tagit betalt 1500:- för ändring av kamrem fast dom inte rört skiten så ja ställde dom mot väggen!

O de är mitt råd! låt dom inte lura dig på massa pengar du absolut inte ska betala om du vet att du har rätt!!!

Senast redigerat av mickius (2009-10-01 11:47:37)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag gjorde själv jobbet på din nissan om det är den svarta du menar.
Jag kan garantera dig att jag flyttade remmen ett kugg. och jag gjorde det först av allt sen gjorde vi en heltest på insprutningen såg att signalen saknades till 2 spridare. Varefter jag mätte upp kablar och kollade spridarna. EFTER det bytte vi styrdon och bilen funkade.
Det ar väldigt vanligt att det kuggar över på ena kammen om man inte håller remmen väldigt sträckt när man ska montera på den på sista hjulen.
Har du värkligen varit inne och pratat med oss efteråt!!!!

Gör som jag kör alltid på häng med rykande hjul.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang