Ni som stylar "taffligt" varför?

YeahLow OutRage DriftTeam
15 januari 2010 · 181 Inlägg

Jag håller med trådskaparen om det här med smaklös styling och dålig passform på utställningsbilar. På utställningar är det väl mer dålig passform på många bilar än smaklös styling iaf.
har hållt på med min blåvita BMW i lite mer än 2 år nu och jag har jobbat som fan för att få till bra passform på prylarna jag byggt om/satt dit men vad tjänar det till på en utställning där dem med mest pengar vinner? På elmia finns det ju såna skräckexempel så man undrar om inte ägaren skäms att ställa ut! Visst många som kollar på bilarna som inte är insatta tänker nog inte så mkt på passform men jag vill att min bil ska kunna synas av vem som helst. Jag tycker ju det är roligare att få beröm för hantverket än för utseendet på bilen.

Sen det med onödig smaklös styling förstår jag inte. i stan rullar en hyundai accent helt original med plåtfälgar och navkapslar med kommunens största aluvinge. Varför??? Bilen kan omöjligt se bra ut ens i ägarens ögon. har man då inte råd eller kunskap att göra nåt snyggt utstickande tycker jag man kan ägna sig åt detaljer istället.

Det finns 2 stylinggrupper jag accpeterar vilket kanske märks på min nuvarande bilar och det är extremstyling och stilren originalstyling.
I extremstyling ingår total ombyggnad på ett proffesionellt och väldigt utstickande sätt.
Stilren originalstyling är typ detaljarbete, förfining, INGA VIDRIGA GLASFIBERDELAR.

Sen som sagt. läs mitt citat på min presentation, tycker det stämmer mkt bra.

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
MrJAM
15 januari 2010 · 1 464 Inlägg

YeahLow skrev:
Sen det med onödig smaklös styling förstår jag inte. i stan rullar en hyundai accent helt original med plåtfälgar och navkapslar med kommunens största aluvinge. Varför??? Bilen kan omöjligt se bra ut ens i ägarens ögon. har man då inte råd eller kunskap att göra nåt snyggt utstickande tycker jag man kan ägna sig åt detaljer istället.

Allt ligger i betraktarens ögon. Jag har sett bilar som ska ställa upp på Elmia -10 där de lagt ner oerhört mycket pengar och tid på sin bil (enligt dem själva) men där färgvalet varit under all kritik. Exempelvis en relativt ovanlig skrikig färg som helt och hålletgör att bilens utseende bara havererar.

I mina ögon. Och jag kör en smutsgrå bil.

Det där med att "ägaren själv borde inse" kan man ju påstå hur många gånger som helst. Sedan går man ut till sin egen workshop och inser inte vilka tabbar man gjort själv. roll

Betraktarens ögon...

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Biaxon
15 januari 2010 · 14 Inlägg

Ja, jävlar..... Än tråd som är mer meningslös än denna får man la leta länge efter, hahahahaha

Diabel
15 januari 2010 · 172 Inlägg

Spela roll om du stylar en sketen volvo 240 eller en dyrare bil. Om någon ger sig på att modifera bilens utseende så bör man vara noggrann även om det tar lite mer tid och kostar lite mer.

för .

SKA MAN GÖRA NÅGOT SÅ ÄR DET LIKA BRA ATT GÖRA DET ORDENTLIGT. ANNARS KAN MAN LIKA BRA SKITA I DET..

Kör du först så väntar jag där framme
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang