240 går på 1 burk

te_wik Forummoderator
13 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Istället för att spekulera här på garaget, har du följt något utav råden du fått här? Har du tex lyft på spridarbryggan?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
mikkep
13 mars 2010 · 147 Inlägg

te_wik skrev:
Istället för att spekulera här på garaget, har du följt något utav råden du fått här? Har du tex lyft på spridarbryggan?



Mvh Tommy

ska göra imorn har haft fullt upp.

Mreque89 Oturen själv
13 mars 2010 · 593 Inlägg

mikkep skrev:

Mreque89 skrev:

mikkep skrev:
Fan va trött jag blir! Nu tillbaks efter mina 1000 trådar:P Min 240 går bara på ena burken. den skakar som fan å går inte att dra upp i varv alls. Ungefär samma som min andra 240 ( de går ungefär lika vet dock ej om de e samma fel, fick soppatorsk på den andra)

Men i alla fall så går den på ena cylindern bara. skakar som fan och går inte att varva, testade de genom att dra ur tänhattarna. Stiften var geggiga och oljiga men trokade av de och tog fram stålborsten.
Sen satte jag till baka dem men fortfarande samma fel går på 1 burk?!:S

vad är felet tro?? har besiktning om 2 veckor så måste hitta felet:P

Glömde till lägga kört på egen mixad soppa , kör på den i moppen då var moppen bara lite trög startat (kan ha vart för att de va 10->20 minus) men efter som soppan var blanadad på bensin diesel etanol spolarvätska m.m som jag fick av min bror som han i sin tur fick från sitt jobb. Tror ni det kan ha med saken att göra? har inte så mycket kvar i tanken de vet jag..

Alltså... menar du allvar med din "mixade soppa" ? isf.. Hur fan är du funtad?  Man kör inte en biljävel på diesel bensin etanol å spolarvätska..... Hade ett sånt fall på toveks när han tankat målarfärg och lacknafta i sin diesel bil... jävla idioter de finns

Om du visste så är de skillnad mellan att köra på skit soppa i bensin bil än diesel. Det är mycket värre i en diesel. Men i en bensinbli så kan man spädaut soppan. Och skulle felet vara det varför går den just bara på en cylinder?

Spridarn kanske har klarat sig på just den cylindern.. Ja men man häller inte i någon tattarblandning för de, Filter Etc sätter igen sig. Spridarna med..  Och kom igen.. du måste ju fatta att det inte är bra

Brum
mikkep
13 mars 2010 · 147 Inlägg

Mreque89 skrev:

mikkep skrev:

Mreque89 skrev:

Alltså... menar du allvar med din "mixade soppa" ? isf.. Hur fan är du funtad?  Man kör inte en biljävel på diesel bensin etanol å spolarvätska..... Hade ett sånt fall på toveks när han tankat målarfärg och lacknafta i sin diesel bil... jävla idioter de finns

Om du visste så är de skillnad mellan att köra på skit soppa i bensin bil än diesel. Det är mycket värre i en diesel. Men i en bensinbli så kan man spädaut soppan. Och skulle felet vara det varför går den just bara på en cylinder?

Spridarn kanske har klarat sig på just den cylindern.. Ja men man häller inte i någon tattarblandning för de, Filter Etc sätter igen sig. Spridarna med..  Och kom igen.. du måste ju fatta att det inte är bra

uhm, självklart är de inte bra. Men om man vet att flera har kört på ungefär samma mix som de har kommitöver så kör man i lite..  Verkar väldigt konstigt enlig mig att spridarna ska ha satt igen på just de 3. men återstår att se imorgon. är inte som sagt ngn bilmeck men har fått tillräckligt med klagomål så ingen mening att alla ska posta samma sak. Jag vet att de inte var en bra blandning men den blir inte bättre för att 100 pers ska skriva det?yikes

mikkep
14 mars 2010 · 147 Inlägg

ah går lika dålig, inte bytt soppa då jag har ont om pengar just nu. Stiften testa jag från min andra 240 som går lika dåligt typ men de gick lite halv okej i typ 20 sek sen va ja tillbaka på de dåliga..

JonR
14 mars 2010 · 3 259 Inlägg

mikkep skrev:
Om du visste så är de skillnad mellan att köra på skit soppa i bensin bil än diesel. Det är mycket värre i en diesel. Men i en bensinbli så kan man spädaut soppan. Och skulle felet vara det varför går den just bara på en cylinder?

Nja knappast... en dieselbil kan du köra på väldigt många andra oljor än diesel, tvivlar på att en bensinbil går som den ska på nåt annat än just bensin...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
mikkep
14 mars 2010 · 147 Inlägg

JonR skrev:

mikkep skrev:
Om du visste så är de skillnad mellan att köra på skit soppa i bensin bil än diesel. Det är mycket värre i en diesel. Men i en bensinbli så kan man spädaut soppan. Och skulle felet vara det varför går den just bara på en cylinder?

Nja knappast... en dieselbil kan du köra på väldigt många andra oljor än diesel, tvivlar på att en bensinbil går som den ska på nåt annat än just bensin...

okej , men det är väl mycket simplare att konventera en bensin till etanol t.ex. en diesel till etanol? en diesel får man ju inte köra soppatorsk på heller?

Hybriden
14 mars 2010 · 677 Inlägg

mikkep skrev:

JonR skrev:

mikkep skrev:
Om du visste så är de skillnad mellan att köra på skit soppa i bensin bil än diesel. Det är mycket värre i en diesel. Men i en bensinbli så kan man spädaut soppan. Och skulle felet vara det varför går den just bara på en cylinder?

Nja knappast... en dieselbil kan du köra på väldigt många andra oljor än diesel, tvivlar på att en bensinbil går som den ska på nåt annat än just bensin...

okej , men det är väl mycket simplare att konventera en bensin till etanol t.ex. en diesel till etanol? en diesel får man ju inte köra soppatorsk på heller?

Bensin bygger på en annan teknik än vad díesel gör, men det finns firmor som konventerar Dieslar till etanol så inget är omöjligt. Jag tycker det luktar troll >> vem fan blandar spolarvätska med bensin o diesel? blir en riktigt mysig blandning i tanken kan ja tänka mig, kolla så att föggen/förgasaren eller vad du nu har inte är igensatt med en massa skit.

JonR
14 mars 2010 · 3 259 Inlägg

mikkep skrev:

JonR skrev:

mikkep skrev:
Om du visste så är de skillnad mellan att köra på skit soppa i bensin bil än diesel. Det är mycket värre i en diesel. Men i en bensinbli så kan man spädaut soppan. Och skulle felet vara det varför går den just bara på en cylinder?

Nja knappast... en dieselbil kan du köra på väldigt många andra oljor än diesel, tvivlar på att en bensinbil går som den ska på nåt annat än just bensin...

okej , men det är väl mycket simplare att konventera en bensin till etanol t.ex. en diesel till etanol? en diesel får man ju inte köra soppatorsk på heller?

Va?!?!?! Super du?big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
mikkep
14 mars 2010 · 147 Inlägg

huh? ah har insprut om jag redan inte nämnt de. men svaren räcker så länge ingen kan skriva något nytt o vettigt

JonR
14 mars 2010 · 3 259 Inlägg

mikkep skrev:
huh? ah har insprut om jag redan inte nämnt de. men svaren räcker så länge ingen kan skriva något nytt o vettigt

Ja prova att tanka bensin och gör rent soppasystemet från joxet du har hällt i tanken till att börja med!smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
mikkep
14 mars 2010 · 147 Inlägg

testade med kabeln och tändstiftet från 4an där de fungerade att sätta de i 1an och då gick bilen bara på 1an så troligtvis tändkablar eller tändstift som felar, alltså ej min soppa blandning även om de ryker och inte går till 100%

262turbo
14 mars 2010 · 1 004 Inlägg

mikkep skrev:
testade med kabeln och tändstiftet från 4an där de fungerade att sätta de i 1an och då gick bilen bara på 1an så troligtvis tändkablar eller tändstift som felar, alltså ej min soppa blandning även om de ryker och inte går till 100%

nä för din tattar soppa kan ju inte ha satt igen stiftena..... jävligt ovanligt att tre tändkablar pajar på samma gång... men tänka verkar ju inte vara din grej...

Senast redigerat av 262turbo (14 mars 2010)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
mikkep
14 mars 2010 · 147 Inlägg

262turbo skrev:

mikkep skrev:
testade med kabeln och tändstiftet från 4an där de fungerade att sätta de i 1an och då gick bilen bara på 1an så troligtvis tändkablar eller tändstift som felar, alltså ej min soppa blandning även om de ryker och inte går till 100%

nä för din tattar soppa kan ju inte ha satt igen stiftena..... jävligt ovanligt att tre tändkablar pajar på samma gång... men tänka verkar ju inte vara din grej...

huh? förklarat 100 gånger att jag är ny på bilmeckande. Varför ens posta svar om de bara är drygt/oväsentligt?

262turbo
14 mars 2010 · 1 004 Inlägg

mikkep skrev:

262turbo skrev:

mikkep skrev:
testade med kabeln och tändstiftet från 4an där de fungerade att sätta de i 1an och då gick bilen bara på 1an så troligtvis tändkablar eller tändstift som felar, alltså ej min soppa blandning även om de ryker och inte går till 100%

nä för din tattar soppa kan ju inte ha satt igen stiftena..... jävligt ovanligt att tre tändkablar pajar på samma gång... men tänka verkar ju inte vara din grej...

huh? förklarat 100 gånger att jag är ny på bilmeckande. Varför ens posta svar om de bara är drygt/oväsentligt?

för att du inte lyssnar!!!! du har fått en jävla massa svar om att tanka vanlig jävla bensin... men ändå envisas du med att flytta stift och gnugga på starten och annan helt oväsentlig skit... kör inte in mer tattar soppa än vad du har gjort.... är det drygt att tänka så är jag väll det då....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
mikkep
14 mars 2010 · 147 Inlägg

262turbo skrev:

mikkep skrev:

262turbo skrev:

nä för din tattar soppa kan ju inte ha satt igen stiftena..... jävligt ovanligt att tre tändkablar pajar på samma gång... men tänka verkar ju inte vara din grej...

huh? förklarat 100 gånger att jag är ny på bilmeckande. Varför ens posta svar om de bara är drygt/oväsentligt?

för att du inte lyssnar!!!! du har fått en jävla massa svar om att tanka vanlig jävla bensin... men ändå envisas du med att flytta stift och gnugga på starten och annan helt oväsentlig skit... kör inte in mer tattar soppa än vad du har gjort.... är det drygt att tänka så är jag väll det då....

Okej, men hade man tankat enbart ren soppa så hade det inte hjälpt mig då de strular med tändning. så jag antar väl att jag byter stift kablar å soppan vid lönings så lär det vara löst

262turbo
14 mars 2010 · 1 004 Inlägg

mikkep skrev:

262turbo skrev:

mikkep skrev:

huh? förklarat 100 gånger att jag är ny på bilmeckande. Varför ens posta svar om de bara är drygt/oväsentligt?

för att du inte lyssnar!!!! du har fått en jävla massa svar om att tanka vanlig jävla bensin... men ändå envisas du med att flytta stift och gnugga på starten och annan helt oväsentlig skit... kör inte in mer tattar soppa än vad du har gjort.... är det drygt att tänka så är jag väll det då....

Okej, men hade man tankat enbart ren soppa så hade det inte hjälpt mig då de strular med tändning. så jag antar väl att jag byter stift kablar å soppan vid lönings så lär det vara löst

tycker jag låter som en jätte bra ide....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang