2872
Sök

Tagen av Fartkamera. some help

832 Inlägg
13 april 2010
OphanWitehall skrev:
Bara att blåneka, kommer inte hända ett skit i rätten. Skulle sj bestrida in i det sista allt som har med fartkameror och laser att göra. Åker alltid med solskyddet nera efter vägra med kameror, fungerar utmärkt wink Och laser ska man absolut bestrida, Med en laser är det mycket noga att dom mäter på rätt avstånd för att få rätt hastighet och är lasern kallibrerad fel kan man få en villa att röra sig i 20km/h. På laser ska dom alltid dra av 3km/h i felmarginal samt att polisen har en tollerans på 5km/h...

Har dom inte ändrat toleransen till 10% av hastighetsbegränsningen nu eller har jag hört något tok då?

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

1 335 Inlägg
13 april 2010
Lurken_85 skrev:
OphanWitehall skrev:
Bara att blåneka, kommer inte hända ett skit i rätten. Skulle sj bestrida in i det sista allt som har med fartkameror och laser att göra. Åker alltid med solskyddet nera efter vägra med kameror, fungerar utmärkt wink Och laser ska man absolut bestrida, Med en laser är det mycket noga att dom mäter på rätt avstånd för att få rätt hastighet och är lasern kallibrerad fel kan man få en villa att röra sig i 20km/h. På laser ska dom alltid dra av 3km/h i felmarginal samt att polisen har en tollerans på 5km/h...

Har dom inte ändrat toleransen till 10% av hastighetsbegränsningen nu eller har jag hört något tok då?

Inget jag hört nått om men kan säkert vara så.

40 Inlägg
14 april 2010
agadiffen skrev:
Lurken_85 skrev:
agadiffen skrev:

men hur lång til brukar det ta innan brevet med böter eller återkallelse kommer

Är det två bilar i bredd på kortet så brukar det inte skickas ut något. Det är vad jag har fått hört iaf. Jag fick nog vänta i ca två månader har jag för mej innan kortet ramlade ner i brevlådan men då var jag ju ensam på bilden oxå.

hoppas det är som du säger smile

Jag kör lagenligt på väg och närmar mig en hastighetskamera och blir omkörd av en bil med högre hastighet, vi ligger jämsides när kameran registrerar hastighetsöverträdelse och efter vad jag förstår blir båda bilarna fotograferade.
Vilken av bilarna/förarna blir fälld för hastighetsöverträdelse ?

Svar:
Om kameran fångar två bilar som ligger jämsides så avskrivs ärendet och ingen bötfälls.

Så säger vägverket, så jag tror inte du behöver oroa dig. smile

BMW fantast
1 172 Inlägg
14 april 2010
kenny_crx skrev:
ta skiten till rättegång istället! det kostar dom mer pengar! polaren gjorde så när polisen ville sätta dit honom för vårdslöshet i traffiken! kostnad på rättegång e ganska mycket liksom.

Sen att det inte kostar dej ett öre mer iheller smile

Det var det dummaste jag hört på länge... DOM = du och jag... Då kan dom ju höja försäkringen på din skyline så kan du finansiera alla sånna här onödiga rättegångar.

Nekar man till ett brott och sen backar ur och vill erkänna för att det ska dras upp till domstol så ska dom lägga på några kronor istället. Straff för man ljög och försökte smita..

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

836 Inlägg
14 april 2010
AeroMalm skrev:
kenny_crx skrev:
ta skiten till rättegång istället! det kostar dom mer pengar! polaren gjorde så när polisen ville sätta dit honom för vårdslöshet i traffiken! kostnad på rättegång e ganska mycket liksom.

Det var det dummaste jag hört på länge... DOM = du och jag... Då kan dom ju höja försäkringen på din skyline så kan du finansiera alla sånna här onödiga rättegångar.

Nekar man till ett brott och sen backar ur och vill erkänna för att det ska dras upp till domstol så ska dom lägga på några kronor istället. Straff för man ljög och försökte smita..

Ja gärna att dom höjer min försäkring på skylinen så alla andra slipper fortkörningsböter i alla fall dom som åker dit för 6 km/h för fort big_smile jag gör ALLT för mina medtrafikanter!!! big_smile vad arga folk blir för att man tycker att det e lite små fjantiga regler i sverige haha...e jy inte som att snubben körde 50 km/h för fort i ett villa område där det e 30...

299 Inlägg
14 april 2010
finns väl inget att skylla på? är det 70 km / h på vägen..är det din skyldighet att hålla det. finns inget som är orättvist egentligen.  visst man kan skita i fartgränsen. eller sitta i andra tankar o vara ouppmärksam, men det är ditt ansvar som kör att följa anvisningarna på vägarna o då får du ta o bita sura äpplet om det var värt att köra för fort..

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Muttley
15 april 2010
kenny_crx skrev:
AeroMalm skrev:
kenny_crx skrev:

Ja gärna att dom höjer min försäkring på skylinen så alla andra slipper fortkörningsböter i alla fall dom som åker dit för 6 km/h för fort big_smile jag gör ALLT för mina medtrafikanter!!! big_smile vad arga folk blir för att man tycker att det e lite små fjantiga regler i sverige haha...e jy inte som att snubben körde 50 km/h för fort i ett villa område där det e 30...

Men ska flera hundra ungar hålla på och dra de till rätten så går ju skattepengarna dit. Tyvärr kan man inte själv bestämma vad man vill betala skatt till för de är ju inte till sådana som er.

Fjantiga regler?  En förbudsskylt betyder att du inte får överstiga hastigheten, gör du de ska du straffas. Enkelt och jävligt bra.

Sök