Köpråd V70-06 vs SAAB 95 -06

Rallyhalle
30 januari 2010 · 4 299 Inlägg

Aerocombi skrev:

Rallyhalle skrev:
Skulle köpt Volvon om de bara är 06or som gäller.

9-5 håller inte alls samma kvalité som dom äldre 9-5orna, och som någon sa tidigare är GT17-turbon som sitter i Biopower-bilarna är riktigt Bajs! Turbon på min 9-5 kombi -06 paja efter 6500 mil... Riktigt dåligt tycker jag!

+ att en 9-5 Biopower e inte särskilt soppasnål heller, 0.8-0.9 ligger man med på den blandad körning o fan så mycke mer med Etanol. På Etanol ligger man på 1.3-1.6 l/mil.

Så en V70 170hk låter som ett bättre val, visst 9-5an kanske känns piggare med etanol i tanken men e lite halvtråkig med bensin. Volvon har en mycket skönare gång, + att du får en cylinder extra i en volvo wink

Verkar ju vara en helt otrolig förbrukning med E85 med tanke på att vår OG 9-3a som är E85 konverterad drar 1,1 - 1,3 l/mil blandad körning med E85 o liiite wink mer än originaleffekt.

Men beror inte det på just att den är konverterad och har lite bättre programmering??
Sen är väl 9-5 Kombi en aningen tyngre bil också??

Eller tänker jag knasigt?? smile

Aerocombi Xenoholic
30 januari 2010 · 2 559 Inlägg

Rallyhalle skrev:

Aerocombi skrev:

Rallyhalle skrev:
Skulle köpt Volvon om de bara är 06or som gäller.

9-5 håller inte alls samma kvalité som dom äldre 9-5orna, och som någon sa tidigare är GT17-turbon som sitter i Biopower-bilarna är riktigt Bajs! Turbon på min 9-5 kombi -06 paja efter 6500 mil... Riktigt dåligt tycker jag!

+ att en 9-5 Biopower e inte särskilt soppasnål heller, 0.8-0.9 ligger man med på den blandad körning o fan så mycke mer med Etanol. På Etanol ligger man på 1.3-1.6 l/mil.

Så en V70 170hk låter som ett bättre val, visst 9-5an kanske känns piggare med etanol i tanken men e lite halvtråkig med bensin. Volvon har en mycket skönare gång, + att du får en cylinder extra i en volvo wink

Verkar ju vara en helt otrolig förbrukning med E85 med tanke på att vår OG 9-3a som är E85 konverterad drar 1,1 - 1,3 l/mil blandad körning med E85 o liiite wink mer än originaleffekt.

Men beror inte det på just att den är konverterad och har lite bättre programmering??
Sen är väl 9-5 Kombi en aningen tyngre bil också??

Eller tänker jag knasigt?? smile

Bara tänkte på den stora skillnaden. Vår 9-3a drog med steg 1 0,8l/ med bensin o 1,1-1,2 med E85.
En fördubbling av förbrukningen verkar ju vara helt otrolig hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
azXig Finlirare
30 januari 2010 · 478 Inlägg

Slår aldrig fel när de gäller köpråd. 80% av svaren i tråden är likadant: De som har Saab säger Saab och de som har Volvo säger Volvo. Gör en tråd på flashbacks Köpråd-delen istället, där får man lite mognare svar iaf.

ken_vbg
23 april 2010 · 10 Inlägg

tycker 9-5 funkar väldigt bra, Jag tycker att v70n e lite för fyrkantiga iaf för min smak. så jag säger SAAB.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang