3178
Sök

Behöver verkligen hjälp, Stort tack till dem som hjälper med lite erfarenhet i ämnet. Köra Oförsäkrat

Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
31 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Nu är det så att jag sålde en ATV 300cc 2006  för några månader sedan, och idag kommer det en räkning på 13116kr i lådan =/    Så jag letar upp mina gamla annonsmail och får tag på nummer och adress , men telefonen är avstängd och hemnummer hittas inte. Går in och kollar vem den står på, och den står på någon helt annan än han som jag sålde den till,  så han måste ha skitit i att posta ägarbeviset och kört ändå och andvänt det när han sålde dedn för någon månad sen.  Tidsperioden på räkningen är efter jag sålde den, så det är inte jag som körde påställt men ofösäkrat.

Så det jag undar nu,   Kan jag göra något åt detta ?  Tar nu studenten om en månad och bilen är inne på lackverkstad så har inga cash. så behöver vekligen hjälp, Letar jobb som bara den, för är inte sugen på att sälja min kära s13. Mvh Samuel
Senast redigerat av CyberaxX (2 maj 2010)

Forummoderator
26 533 Inlägg
2 maj 2010
Inget illa menat, men det är väl ändå säljaren som ska posta brevet?
Hoppas det löser sig för dig i alla fall.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

* Voff voff *
11 051 Inlägg
2 maj 2010
CyberaxX skrev:
Nu är det så att jag sålde en ATV 300cc 2006  för några månader sedan, och idag kommer det en räkning på 13 116kr i lådan =/    Så jag letar upp mina gamla mail och får tag på nummer, men telefonen är avstängd och hemnummer hittas inte. Går in och kollar vem den står på, och den står på någon helt annan än han som jag sålde den till,  så han måste ha skitit i att posta ägarbeviset och kört ändå och andvänt det när han sålde dedn för någon månad sen.  Tidsperioden på räkning är efter jag sålde den, så det är inte jag som körde påställt men ofösäkrat.

Så det jag undar nu,   Kan jag göra något åt detta ?  Tar nu studenten om en månad och bilen är inne på lackverkstar så har inga cash. så behöver vekligen hjälp, Letar jobb som bara den, för är inte sugen på att sälja. Mvh Samuel

Om ni skrev ett kvitto den dagen han köpte den av dig bör du snarast höra av dig till Transportstyrelsen och Trafikförsäkringsföreningen och förklara läget samt även scanna/maila kvittot till dom!

Om ni inte skrev kvitto har du ett problem tyvärr... sad

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

31 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
AirOne skrev:
Inget illa menat, men det är väl ändå säljaren som ska posta brevet?
Hoppas det löser sig för dig i alla fall.

Det är lungt,  Tänkte inte på det, det var ett av min första fordon jag sålde själv.

Saabifierad
2 031 Inlägg
2 maj 2010
Tanken är tyvärr att det är du som ägare som skulle ha postat ägarbyteslappen, ej den nya ägaren då detta kan inträffa. Men det jag funderar lite på är när du sålde den då borde den ha varit påställd och försäkrad, frågan är hur försäkringen avslutades? eller ställde du på fordonet precis samma dag som den nya ägaren kom och köpte den?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

31 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
CyberaxX skrev:
Nu är det så att jag sålde en ATV 300cc 2006  för några månader sedan, och idag kommer det en räkning på 13 116kr i lådan =/    Så jag letar upp mina gamla mail och får tag på nummer, men telefonen är avstängd och hemnummer hittas inte. Går in och kollar vem den står på, och den står på någon helt annan än han som jag sålde den till,  så han måste ha skitit i att posta ägarbeviset och kört ändå och andvänt det när han sålde dedn för någon månad sen.  Tidsperioden på räkning är efter jag sålde den, så det är inte jag som körde påställt men ofösäkrat.

Så det jag undar nu,   Kan jag göra något åt detta ?  Tar nu studenten om en månad och bilen är inne på lackverkstar så har inga cash. så behöver vekligen hjälp, Letar jobb som bara den, för är inte sugen på att sälja. Mvh Samuel

Om ni skrev ett kvitto den dagen han köpte den av dig bör du snarast höra av dig till Transportstyrelsen och Trafikförsäkringsföreningen och förklara läget samt även scanna/maila kvittot till dom!

Om ni inte skrev kvitto har du ett problem tyvärr... sad

//Brådhis

Tror inte jag har kvittot, snubben som hämtade den var skeetstressad, Och jag tog det inte så seriöst för den var lite defekt, så jag tänkte vad ska jag med kvitto tiil ? det är väl han som borde ha de.. så sålde den enbart för 10 000..

31 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Slash skrev:
Tanken är tyvärr att det är du som ägare som skulle ha postat ägarbyteslappen, ej den nya ägaren då detta kan inträffa. Men det jag funderar lite på är när du sålde den då borde den ha varit påställd och försäkrad, frågan är hur försäkringen avslutades? eller ställde du på fordonet precis samma dag som den nya ägaren kom och köpte den?

Hmm, ja den kan man ju undra ?

Tack för svar

Sök