3618
Sök

Ms1 2,2 Öppnar bara 2 spridare! Vad är fel?

93 Inlägg
8 maj 2010
jimma81 skrev:
okay. nya spridare sitter på går fett, tror det behövs en ny mappning för att få den o gå bra. o där går jag bet, få leta någon som kan mappa den!

Har du konfigurerat om sprutet till det nya spridarflödet då?

volvo tic frälst
357 Inlägg
8 maj 2010
här har du lite teori om du vill prova själv http://forum.megasquirt.se/viewtopic.ph … amp;t=3880

men går du in på megatune under basic settings/constants 1 och klickar på required fuel rutan och fyller i det nya flödet på spridarna där så tror jag att den ska gå någorlunda med mappen du har. det ser du med bredbandslambdan under körning sen. annars är det till att mappa på nytt.
Senast redigerat av mattestig (8 maj 2010)

29 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Ja vi gjorde det som du skrev men då ställde han om sig så han gick lika dåligt som med de gamla spridarna. Jag o datorer = inte bra smile brorsan min är mer inne på sådant så överlåter det till han.Skulle fixa lite med bilen igår men blev bara massa sprit o cola smile updaterar så fort vi lyckas bränna upp ett par däck med den!!!

220 Inlägg
19 maj 2010
hade oxå problem med att det inte gick att gasa ur min 240 turbo när jag hade ms på den hade bränsle trycket. men flödet var skit, så om du har tycket betyder inte det att du har flödet för det smile prova med störe pump eller 1 till smile min hade blivit dålig så kopplade på 1 till sen gick den smile

Sök