5784
Sök

Hur stjäl man en 850 t5 utan göra märken på lås?

2 174 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Tjena, Fick min 850 t5 -95 import stulen förra veckan. När dom hitta bilen var den tjuvkopplad vid ratten, men inga skador på något av yttre låsen, jag förstår inte riktigt hur det har gått till.

Hade inget larm eller startspärr TYVÄR, men bilen var låst med c-lås.

Har sett och hört hur det funkar på 740 när man använder en cykeleker och öppnar c-låset på några skunder utan märken, finns det något sånt till 850 också?

Visst folk lyckas sno nya porchar m.m så 850 är väl ingen jätteavancerad bil och ta kanske, Men skulle vara intressant om det är luffare, eller riktigt proffs som tagit bilen.

Som sagt det är gamla 850 nyckel vi pratar om utan chip startspärr och hela faderullan.

Tacksam för seriösa svar.

Mvh kim

8 295 Inlägg
8 augusti 2010
Vet man bara vad man gör så är det inte så svårt att ta sig i en 850. Jag har tagit mig in i min till exempel. Men exakt hur man gör är väl inget man behöver diskutera öppet, eftersom det finns folk som inte behöver ha tips på hur man gör...

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 augusti 2010
740in har ju en lång arm man kan ta tag i med en ståltråd men inte kan 850in ha lika? du har inga märken under låset?

2slow

2 174 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
azid skrev:
740in har ju en lång arm man kan ta tag i med en ståltråd men inte kan 850in ha lika? du har inga märken under låset?

inte ett märke vad jag sett. När du öppnar en 740 med cykel eker blir det inte heller ett märke. men det är ju helt annat nyckel system.

2 174 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Vet man bara vad man gör så är det inte så svårt att ta sig i en 850. Jag har tagit mig in i min till exempel. Men exakt hur man gör är väl inget man behöver diskutera öppet, eftersom det finns folk som inte behöver ha tips på hur man gör...

Tack för svar, Jo det kan jag förstå iof, skulle vara supersnällt om du kunde skriva en rad eller något liknande i ett meddelande till mig till mailen kimhangman@hotmail.com

Jag skulle verkligen uppskatta det.

Mvh kim

2 452 Inlägg
8 augusti 2010
finns andra sätt att ta sig in i 850 utan märken...finns typ folk som kan det...jag låste in mina nycklar o kompisen öppnade min på 10 sekunder med min anten i plast säger jag...finns 2ställen att ta sig in i dessa bilar mer säger jag inte

döden kommer tillbaka

8 922 Inlägg
8 augusti 2010
Förklaring till varför den här tråden låses får nog anses som onödig om man tänker på hur rubriken är utformad och vad trådskaparen vill ha svar på.

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh.
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Sök