5770
Sök

Volvo 245 motorfästen - hjälp

4 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
tja !

det är så att jag skulle bytt mina motorfästen för redan någon månad sen men har kört med dom halvslitna och den har bröjat vibrera mer så nu kör jag inte den längre. men på senaste tiden har jag även märkt att när jag trycker i full gas så drar den inte alls likadant som för ngn månad sen. skulle starta bilen idag och drar ut chocken men den börjar skaka som fan o drar ojämnt o stängs, sen provade jag utan chocken o den jobbade bättre. hade gasen i botten då och det kändes ba som halvgas även när den blev tillräckligt varm. har varit så sist jag körde den att den inte ville dra upp mig över 50 i backen gick inte längre oavsett växel. har dett något med motorfästena att göra eller är det något helt nytt problem som uppstått. ngn som kanske vet vad det kostar att byta fästena osså?

tack för svar

Forskningsingenjör, Förbränningsmotorer på LTH.
137 Inlägg
13 november 2006
Nej det bör inte ha med motorkuddarna att göra.
Nya kuddar kostar knappt 100:-/st hos KG Trimning. Vet du med dig att du brukar köra lite hårt så passa på att köpa de förstärkta, de kostar lika mycket.
Du byter dem enkelt själv mha en garagedomkraft och några blocknycklar/hylsnyckelsats.
Mvh Patrik

4 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
har köpt motorfästena reda... men jag vågar inte ge mig på det där... svårt att komma åt den ena ... vad kan det kosta på verksta? jag tror det verkar som om motorn redan tippat lite...har ba hört av ngn osså att jag bara bör byta dom så kommer den dra som normalt

311 Inlägg
14 november 2006
Sätt garagedomkraften under motorn ( på oljetråget) på en träkloss, lyft motorn lite grand så kommer du få loss motorfästena, enkelt jobb...
OBS lyft försiktigt och bara så att du ser att motorfästet inte ligger i spänn, byt ett fäste i taget.
Kolla även växellådsfästet så inte den är dålig.
Jag antar att du kollat förgasarmembranet innan?

Sök