Kylar fläkt problem! snälla hjälp.

ford2
26 oktober 2010 · 37 Inlägg

min kylarfläkt är automat alltså den sätts igång när motorn är varm.
men jag väntade tills motorn blev jätte varm men fläkten sätts inte igång fattar inte varför.
typ som att det inte finns nån el i sladdarna eller nåt. sen koppla fläkten direkt till batterin då funka det. men sen koppla jag till baka det funkade inte vet inte vad jag ska göra ?

kan nån hjälpa?

Audi v6 "glidarn" (1998)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 oktober 2010 · 17 630 Inlägg

Börja med tempgivaren. Är det Audin? Då är det troligtvis problemet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
ford2
26 oktober 2010 · 37 Inlägg

ne audin är felfri, det är en ford.

Audi v6 "glidarn" (1998)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 oktober 2010 · 17 630 Inlägg

ford2 skrev:
ne audin är felfri, det är en ford.

Ford vad? Märke, motor, årsmodell. Det underlättar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
ford2
26 oktober 2010 · 37 Inlägg

ford mondeo 94 2.0clx 136hk

Audi v6 "glidarn" (1998)
ValP2k
26 oktober 2010 · 1 122 Inlägg

Prova brygga termokontakten till fläkten så ser du om den fungerar.

gasa nu foer faen!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 oktober 2010 · 17 630 Inlägg

ford2 skrev:
ford mondeo 94 2.0clx 136hk

Vill minnas att givaren sitter ovanpå termostathuset? Kommer inte ihåg om den har en eller flera kablar. Tyvärr. Går att mäta sig fram så klart men då jag inte vet vilken kabel så... Är det bara en är den "jordstyrd" och ska sluta vid en given temp. Mät. Har du AC i bilen finns det ju risk för att fläkten ska gå när den är på. Gör den det? Vet att dessa maskiner kräver bra kylning så inte omöjligt. Vi får se om nån annan som är mer insatt i läget kan hjälpa dig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang